به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ماموستا مُلامحمد محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع شافعی کرمانشاه با ابراز نگرانی از آمار طلاق در جامعه و شکستن قبح آن، بسیاری عوامل را در این امر موثر دانست و از جوانان و خانواده های آنان خواست در انتخاب همسر دقت و تحقیق لازم را به عمل آورند.
وی با برشمردن مولفه های ازدواج صحیح از دیدگاه اسلام از والدین خواست بر کنترل احساسات فرزندانشان نظارت داشته باشند و از درخواست مهریه های سنگین خودداری کنند.
وی از دستگاه قضایی خواست پروسه صدور حکم طلاق به گونه ای باشد تا زوجین تحت نظارت والدین، کارشناسان و داوران به اشتباهات خود پی ببرند و در صورت لزوم حکم صادر شود.
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه ها با تقدیر از سخنان شجاعانه سردار سلیمانی و پشتیبانی وی از موضع گیری رئیس جمهوری اظهار داشت: با وحدت میان دولتمردان و نزدیک شدن هرچه بیشتر و بهتر ملت و دولت، دشمنان این مرز و بوم شکستی تاریخی را در همه عرصه ها تجربه خواهند کرد.
ماموستا محمدی ابراز امیدواری کرد با تغییرات اخیر در کادر اقتصادی کابینه مشکلات عدیده معیشتی مردم مرتفع و با عزم همگانی برای مبارزه با فساد و مفسدین اقتصادی، راه برای شکوفایی کسب و کار مردم فراهم شود تا دشمن از این جبهه هم مایوس شود.
خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه همچنین با تقدیر از حضور و مدیریت به موقع استاندار و مسئولان استان در زلزله اخیر منطقه، گفت: شرایط گرما و بی امکاناتی در روستاهای سرپل ذهاب و ثلاث و باباجانی زندگی را برای آسیب دیدگان دشوار کرده و نیازمند توجه بیشتر مسئولان هستند.
ماموستا محمدی همچنین باتوجه به آغاز سفر زائران بیت الله الحرام به رعایت تقوا و تمرکز بر مناسک تاکید کرد و از آنان خواست زمان پیش آمده را مغتنم شمرده و با درک شرایط امروزی و مراقبت از رفتار خود به سوی حج مقبول حرکت نمایند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.