بهمن خسروانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در پی اعتراض های اخیر و مطالبات برحق صنفی رانندگان بخش حمل و نقل کالای سراسر کشور جلسات متعددی با حضور وزیران راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ایجاد کارگروه های ویژه در کمیسیون های عمران، اجتماعی، امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، سازمان های برنامه و بودجه، راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، تامین اجتماعی و معاونت وزارت صنعت، معدن، تجارت تشکیل و نتایج مطلوبی برای رفاه حال این قشر زحمت کش به دنبال داشت.
وی افزود: اجرای قرارداد بیمه تکمیلی برای شخص راننده و از ابتدای تیر ماه جاری، افزایش 20 درصدی نرخ کرایه حمل بار و تعلیق دستگاه 'سپهتن' از نتایج مهم این اقدام ها محسوب می شود.
سامانه سپهتن شامل یک دستگاه و مجموعه نرم افزارها و ساختارهایی است که می تواند به صورت یکپارچه با کنترل آنلاین تمامی خودروهای عمومی کشور و رعایت قوانین رانندگی توسط رانندگان را تضمین نماید و منجر به کاهش تلفات جاده ای شود.
خسروانی اظهار داشت: افزایش ضریب پرداخت حق بیمه رانندگان از 3.1 به 5.1 و افزایش حقوق بازنشستگی آنها، تداوم پرداخت 50 درصد حق بیمه تأمین اجتماعی توسط دولت طبق سال های گذشته و قطع نشدن خدمات پوشش بیمه تأمین اجتماعی در صورت نداشتن توانایی دریافت کارت سلامت توسط رانندگان از دیگر اقدام های صورت گرفته در این خصوص می باشد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه همچنین به لغو محدودیت منطقه بندی سوخت و لغو محدودیت سقف سهمیه سوخت براساس پیمایش اشاره کرد و از تمدید نشدن پروانه فعالیت شرکت خلیج فارس و شعب آن در سراسر کشور تا پرداخت کامل بدیهی این شرکت به رانندگان خبر داد.
خسروانی اجرای مرحله اول رصد نرخ و هزینه های حمل براساس تُن کیلومتر تا تاریخ پنجم مرداد امسال، ایجاد وحدت رویه در برخورد با تخلفات رانندگان در کمیسیون ماده 11 به طوریکه برای اولین بار به رانندگان تذکر کتبی داده شود و نصب دستگاه پوز در محل شرکت های حمل و نقل برای پرداخت کمیسیون همچنین راه اندازی سامانه پیامکی 3000141 برای دریافت شکایات رانندگان و رسیدگی فوری توسط سازمان، تشکیل کارگروه ویژه کمیسیون ماده 12 در محل تجمع مراکز بار را از دیگر نتایج مطالبات رانندگان اعلام کرد.
وی بر صدور بخشنامه های کنترل و نظارت دقیق بر عملکرد شرکت ها اشاره داشت و مواردی از قبیل ممنوعیت صدور بارنامه در دفاتر ارزیابی، شرایط و نحوه فعالیت ناوگان ملکی شرکت های حمل و نقل داخلی، نظارت بر فعالیت شرکت های حمل و نقل داخلی بخصوص تاکید بر درج صحیح مبلغ واقعی ارزش بار، همچنین مبلغ حق بیمه، ایجاد سیستم یکپارچه بین بنادر 'فقط ثبت یک نوبت برای یک بارگیر'، ممنوعیت دریافت هرگونه وجهی تحت عناوین پشت بارنامه، بارچینی، دالان داری، انعام ، گاراژداری و انبارداری از سوی موسسات و شرکت های حمل و نقل از رانندگان را از ارکان این بخشنامه برشمرد.
او تاکید کرد: رانندگان بخش حمل کالای کشور اعلام داشتند منافقین، معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی و استکبار جهانی و عوامل داخلی و خارجی بدانند ما رانندگان عاشق نظام مقدس اسلامی و مقام معظم رهبری و مردم کشورمان هستیم و این مهم را به کرات ثابت کرده ایم و تنها خواستار حل مشکلات و پیگیری مطالبات کاملا صنفی و بر حقمان از مجاری قانونی بوده و هیچ گونه اعتراض و اعتصاب منافی نظام نداشته و همانند 40 سال گذشته دشمنان نظام جمهوری اسلامی را حسرت به دل گذاشته و پشتیبان و مطیع مقام عظمای ولایت هستیم.
اکنون حدود 16 هزار کامیون در ناوگان حمل و نقل عمومی باری استان کرماشاه فعال است.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا دارد.
در این استان هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد.
بیشترین حجم تردد کامیون ها در استان به سمت مرزهای رسمی پرویزخان و خسروی در شهرستان قصرشیرین است که عملیات واردات، صادرات و ترانزیت کالا از طریق این مرزها انجام می شود.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.