داریوش جودکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس گزارش های مردمی ماموران دامپزشکی کرمانشاه در بازدید از یک کشتارگاه مقدار 2.5 تن گوشت مرغ فاقد هویت، فاقد نشانه گذاری و فاسد را کشف کردند.
او گفت: پرونده ای در این رابطه در شعبه پنجم تعزیرات حکومتی مطرح شد که شعبه پس از بررسی محتویات پرونده و جری تشریفات قانونی براساس ماده سه ناظر بر ماده 2 قانون تعزیرات حکومتی متهم را علاوه بر ضبط کالاهای مکشوفه به مبلغ 365 میلیون ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمانشاه در ادامه به بازدید شبانه خود به همراه بازرسان دستگاه های نظارتی با هدف حضور میدانی در محل کشتارگاه های طیور کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در این بازدیدها از نزدیک به بازرسی و نظارت بر فعالیت کشتارگاه ها پرداختیم.
جودکی افزود: از 2 کشتار گاه مرغ با توجه به کار کردن آنان در شب ها و لزوم اجرای کنترل و نظارت بر این صنف به همراه معاون اجرایی اداره کل تعزیرات، دامپزشکی و نیروی انتظامی و ماموران بازرسی دستگاه های نظارتی در قالب اکیپ گشت مشترک از نزدیک از این کشتارگاه ها بازرسی به عمل آمد و ضمن آموزش و بیان قوانین صنفی مرتبط با واحدها بر حضور مستمر نیروهای نظارتی تاکید شد.
وی اظهار داشت: اکثر صاحبان و کارگران این واحدهای صنفی از حضور تعزیرات حکومتی ابراز خرسندی کرده و خواستار استمرار و کنترل و نظارت ها شدند.
وی با اشاره به کشتار غیربهداشتی توسط بعضی از واحدهای صنفی و دستفروشان در محله هایی از سطح شهر و نگرانی واحدهای کشتارگاهی از روند افزایشی این مشکل خواستار تدبیر لازم در این خصوص شد.
جودکی یکی از دلایل رکود کار کشتارگاه ها را حضور این واحدهای غیربهداشتی در سطح شهر عنوان کرد.
عزتی رئیس کشیک و معاون اداره کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه نیز در این ارتباط گفت: در پی گزارش های واصله در مورد بعضی از این کشتارگاه ها که با سوء استفاده از شرایط کار در شب در شرایط غیربهداشتی و بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی اقدام به کشتار طیور می کنند به همراه مدیرکل استان و بازرسان دستگاه های نظارتی از 2 واحد کشتار گاه بازرسی به عمل آمد.
او افزود: خوشبختانه تخلفی در محل مشاهده نشد و تذکراتی در راستای رعایت قوانین مرتبط صنفی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی به این واحدها داده شد.
در استان کرمانشاه چهار میلیون و 650 واحد دامی و بیش از یک هزار و 333 واحد دامپروری صنعتی شامل 700 واحد مرغداری گوشتی صنعتی، 176 واحد گاوداری شیری، 181 واحد پرواربندی گوساله و 219 واحد پرواربندی بره فعال است.
در این استان همچنین 24 واحد مرغداری تخمگذار، 13 واحد پرورش بوقلمون صنعتی، 9 واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، 2 واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شتر مرغ و بیش از 309 هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.
در استان کرمانشاه سالانه بیش از 451 هزار تن انواع محصولات دامی شامل 336 هزار تن شیر خام، 36 هزار و 300 تن گوشت قرمز، 63 هزار و 800 تن گوشت طیور، 11 هزار و 100 تن تخم مرغ و چهار هزار و 83 تن عسل تولید می شود.
اکنون یک کشتارگاه صنعتی دام در شهر کرمانشاه و 11 کشتارگاه سنتی و 9 کشتارگاه مرغ در استان فعال است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.