به گزارش خبرنگار ایرنا ، مرادعلی تاتار روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی قصرشیرین افزود: این شهرستان چهار باب کتابخانه عمومی دارد که شامل یک باب کتابخانه شهری ، 2 باب کتابخانه روستایی و یک کتابخانه سیار روستایی است.
وی ، شمار کتاب های موجود در کتابخانه های عمومی این شهرستان مرزی را 50 هزار جلد عنوان کرد و اظهار داشت: به ازای هر تن ، 2 جلد کتاب در کتابخانه های قصرشیرین موجود است.
فرماندار قصرشیرین در ادامه با اشاره به اهمیت فرهنگ کتاب و مطالعه در کشور گفت: جوامعی که در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته اند به اهمیت کتاب و مطالعه توجه داشته اند.
تاتار بیان کرد: رشد و گسترش فضای مجازی متاسفانه باعث کاهش گرایش مردم به کتاب و کتابخوانی شده است و از این رو باید در این زمینه آسیب شناسی های جدی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه لذت مطالعه و کتابخوانی بسیار بهتر و فراتر از فضای مجازی است، افزود: افرادی که با کتاب مانوس هستند ، انسان های مفید برای جامعه اند.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی قصرشیرین هم در این جلسه گفت: این شهرستان در سال های گذشته در بین اداره کتابخانه های استان کرمانشاه ، در ردیف دستگاه برتر بوده است.
ضیاءالله آباد افزود: برای ترویج و ترغیب مردم شهرستان به کتاب و مطالعه ، در سال گذشته اقدام های زیادی صورت گرفته است که همچنان نیز در دستو کار است.
برگزاری 30 نشست کتابخوان ، 15 نشست کتابخوان مدرسه ، چهار مسابقه کتابخوانی ، نقاشی کودکان ، جلسه های نقد و بررسی کتاب قصه گویی و برگزاری نمایشگاه های کتاب را از جمله اقدام های صورت گرفته برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه عنوان کرد.
شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.