به گزارش ایرنا، محسن رستمی عصر روز چهارشنبه در جلسه شورای معادن که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: هر یک از معادن باید سالانه تا سقف معینی برداشت داشته باشد و در صورت داشتن اضافه برداشت مشمول جریمه می شوند.
وی افزود: با این حال با توجه به روند ساخت و ساز مناطق زلزله زده، معادن این مناطق در صورت داشتن اضافه برداشت مشمول قانون جریمه نخواهند شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با معادن استان گفت: اکنون 108 معدن فعال و نیمه فعال و 113 معدن غیرفعال در استان کرمانشاه وجود دارند.
رستمی ، فعالسازی معادن را یکی از برنامه های اصلی سازمان صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و اظهار داشت: بخش اعظمی از معادن قیر طبیعی استان کرمانشاه با ظرفیت های پایین تولید دارند.
وی ادامه داد: با این حال معادن سنگ تزیینی و سنگ لاشه استان با حداکثر ظرفیت خود مشغول به فعالیت هستند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه عنوان کرد: در صورتی که معادنی به اندازه ظرفیت کافی خود تولید نکنند برای واگذاری آنها تصمیم گیری خواهد شد.
به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با بیش از 1.3 میلیارد تن ذخایر شناخته شده، حدود 2 درصد از ذخایر کشور را دارد.
68 نوع ماده معدنی در این استان شناسایی شده اند که از جمله آنها می توان به سنگ های تزئینی، قیرطبیعی، منگنز، سنگ آهن، مس، سیلیس، فلدسپات، سنگ گچ و خاک صنعتی اشاره کرد.
بیش از 70 درصد ذخایر قیرطبیعی کشور در کرمانشاه وجود دارد و اکنون نیز عملیات اکتشاف قیرطبیعی در پهنه ای به مساحت یک هزار و 250 کیلومتر مربع، در شهرستان‌های گیلانغرب، قصرشیرین و سرپل ذهاب در حال انجام است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای یک هزار واحد تولیدی با بیش از 30 هزار نفر اشتغالزایی است.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.