مرتضی اکبرپور روز چهارشنبه در جوانرود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 600 واحد شهری و 250 واحد روستایی نیز براثر این زلزله آسیب دیده که نیاز به تعمیر دارند.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه طی دیروز و امروز هم زلزله هایی به وقوع پیوسته امکان افزایش این آمار وجود دارد.
اکبرپور، با بیان اینکه در زلزله 5.9 ریشتری ثلاث باباجانی در مجموع 248 نفر مصدوم شدند، خاطرنشان کرد: به حمدالله همه این افراد از بیمارستان ترخیص شدند و مشکلات خاصی ندارند.
وی یادآور شد: روز گذشته برای بررسی مناطق تحت تاثیر زلزله و شنیدن گزارش مسئولان وارد شهرهای غربی استان کرمانشاه شدیم تا تدابیری برای بازسازی این واحدها اندیشیده شود.
او اظهار داشت: گزارش های بازدید از مناطق زلزله زده کرمانشاه را به اطلاع وزیر کشور خواهیم رساند تا تسریع و تسهیل در کار آسیب دیدگان به خوبی انجام شود.
اکبرپور ، توجه به زیرساخت ها را مهم دانست و یادآور شد: در زمان بحران ، مدیریت افکارعمومی نیز بسیار مهم است.
شهرستان جوانرود با بیش از 75 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 87 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7453/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.