تجمع اقشار مختلف مردم بخصوص کودکان و نوجوانان در بوستان ها این امکان را فراهم ساخته تا با اجرای برنامه های فرهنگی هنری، شب های بیادماندنی و جذابی برای خانواده ها رقم زد و در کنار آن به اطلاع رسانی و فرهنگسازی در زمینه نیازهای شهر و شهرنشینی انجام داد.
در بوستان های شهر کرمانشاه امکانات خوبی از سوی شهرداری و دستگاه های متولی ایجاد شده و برای استفاده مطلوب و بهینه از امکانات می طلبد که مسئولان امر از این فضا و مکان برای ایجاد شادی و نشاط در میان خانواده ها تلاش نمایند.
با توجه به فعالیت هنرمندان فعال و تلاشگر استان کرمانشاه در زمینه های مختلف فرهنگی هنری جا دارد آثار آنان در بوستان ها و در معرض دید عموم به نمایش گذاشته شود تا مردم بیشتر با هنر این مفاخر ارزشمند استان آشنا شوند.
آثار نقاشی، طراحی، هنرهای تجسمی و اجرای برنامه های موسیقی، طنز و تئاتر خیابانی در بوستان های شهر می تواند شب های تابستانی خوب و جذابی را برای شهروندان رقم بزند.
شهرداری کرمانشاه تجربه خوبی در این زمینه دارد و در روزهای نوروز امسال در اغلب بوستان های سطح شهر کرمانشاه اقدام به برپایی نوروزگاه کرد که جا دارد در طول سال و به ویژه در نیمه اول که هوا مساعدتر است این برنامه ها اجرا شود و تنها منوط به ایام نوروز نشود.
شادی و نشاط یکی از نیازهای اصلی شهروندان است که می توان با برنامه ریزی دقیق و اصولی و استفاده از ظرفیت های موجود از جمله بوستان های سطح شهر این امر را محقق کرد.
از سوی دیگر شهروندان از عارضه ای به نام کم تحرکی و نبود فعالیت جسمانی رنج می برند که اجرای برنامه های مربوط به این حوزه در بوستان ها نیز می تواند در دستور کار قرار گیرد.
مردم فرهنگ دوست کرمانشاه همواره در برنامه های مختلف ثابت کرده اند که حامی فرهنگ، هنر و هنرمندان هستند و از هرگونه برنامه ای در این حوزه به شدت استقبال می کنند.
از سوی دیگر شهرداری کرمانشاه امسال در نظر دارد 16 بوستان را به بخش خصوصی واگذار کند که این بخش می تواند با برنامه ریزی و با نظارت شهرداری اقدام به برنامه های فرهنگی هنری در این اماکن نماید و علاوه بر محیطی شادی و نشاط به درآمدزایی نیز بپردازد.
اکنون شاهد هنرنمایی برخی از هنرمندان عرصه موسیقی در کوچه و خیابان های شهر کرمانشاه هستیم که به صورت انفرادی و گروهی به هنرنمایی می پردازند که می شود از هنر این افراد در بوستان ها برای ایجاد فضای شاد و بانشاط استفاده کرد.
متاسفانه در برخی از بوستان های شهر کرمانشاه شاهد حضور معدود افرادی هستیم که به قصد مزاحمت وارد این اماکن می شوند و با ویراژ دادن با موتور به دنبال عرض اندام هستند که فرهنگی کردن فضای بوستان ها می تواند مانع از حضور این افراد شود.
انتظار می رود دستگاه های فرهنگی به کمک سازمان فرهنگی هنری شهرداری کرمانشاه پای کار بیایند و بخشی از برنامه های فرهنگی خود را در این اماکن اجرا کنند.
بوستان ها ظرفیت بسیار مناسبی هستند که می توان کارکرد آن را از حالت صرف تفریحی به محیطی فرهنگی و متنوع تبدیل کرد و آن را از حالت یکنواختی خارج ساخت.
برنامه های فرهنگی هنری در کلانشهری مانند کرمانشاه باید در طول سال و در همه محلات و مناطق اجرا شود و منوط به روزهای خاصی از سال نشود.
کلانشهر کرمانشاه یک میلیون نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان را در خود جا داده و شهرداری نیز در قالب هشت منطقه به شهروندان ساکن در این شهر خدمات ارائه می دهد.
3033/8066
فرزاد نویدی خبرنگار ایرنا مرکز کرمانشاه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.