به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن رخصی روز یکشنبه در نشست خبری که در سرسرای کمیته امداد خمینی (ره) برگزار شد، افزود: از این مبلغ، 34 میلیارد ریال مربوط به مستمری ماهیانه، 38 میلیارد ریال مربوط به یارانه و 111 میلیار و 450 میلیون ریال از محل قطع یارانه افراد برخوردار پرداخت می شود.

** رشد یک درصدی افراد زیرپوشش
رخصی در ادامه با اشاره به خروج هشت درصد افراد زیرپوشش کمیته امداد کرمانشاه اظهار داشت: در سال گذشته به دلیل وقوع زلزله 9 درصد افراد زیرپوشش این نهاد افزایش یافته است.
او افزود: هم اکنون 20 هزار خانوار در مناطق زلزله زده زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند که بعد از زلزله 6 هزار سهم به استان داده است.
قائم مقام مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه با اشاره به خسارت هفت هزار واحد مسکونی مددجویان زیرپوشش این نهاد در مناطق زلزله زده اظهارداشت؛ کمیته امداد در قالب وام های بلاعوض و قرض الحسنه ساخت و بازسازی واحد های مسکونی و جایگاه دام مددجویان را تعهد کرده است.

** اشتغال زایی برای پنج هزار و 400 مددجو
وی با اشاره به اشتغالزایی و خودکفایی معیشتی پنج هزار و 400 نفر از افراد زیرپوشش کمیته امداد کرمانشاه در سال گذشته گفت: برای اشتغال زایی این افراد 970 میلیارد ریال هزینه شده است.
رخصی یکی از وظایف اصلی کمیته امداد را کمک به خودکفایی و توانمندسازی مددجویان عنوان و خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر 18 هزار مددجو به خودکفایی رسیده اند.
در استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، 68 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 200 هزار نفر از حمایت ها و خدمات معیشتی، فرهنگی، مسکن و درمانی کمیته امداد بهره مندند.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.