کیومرث رحمتی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این افراد طی چهار ماه سپری شده از سال جاری از خدماتی نظیر معافیت، انتقال و کاهش مدت خدمت سربازی برخوردار شدند.
وی با بیان اینکه 21 نفر از این مددجویان معافیت دریافت کرده اند، عنوان کرد: براساس قانون یکی از پسران زنان سرپرست خانوار و تنها فرزند پسر خانوارهای مددجویی که دارای سه خواهر باشند از خدمت سربازی معاف می‌شوند.
رحمتی پور ادامه داد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون، 112 مددجوی کرمانشاهی به نزدیکترین یگان خدمتی محل سکونت که عمدتا در شهرها و استان های دیگر خدمت می کردند، منتقل شدند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یادآور شد: در این مدت 2 نفر نیز از تسهیلات کاهش تعرفه صدور کارت پایان خدمت برخوردار شدند.
وی همچنین با اشاره به اینکه تسهیلات این نهاد طی تفاهم نامه های منعقد شده بین کمیته امداد و سازمان نظام وظیفه به مددجویان مشمول سربازی ارائه می شود، تاکید کرد: هدف از ارائه تسهیلات سربازی به فرزندان پسر خانوارهای مددجو توانمندی اقتصادی این خانوارها است.
رحمتی پور در پایان گفت: فرزندان برخوردار از معافیت، کاهش تعرفه و انتقال محل خدمت می توانند از تسهیلات اشتغال این نهاد نیز برای ایجاد فرصت های شغلی و درآمدزایی پایدار بهره مند شوند.
در استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، 68 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 200 هزار نفر از حمایت ها و خدمات معیشتی، فرهنگی، مسکن و درمانی کمیته امداد بهره مندند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.