به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهمی که می توان به آن اشاره کرد، برگزاری نخستین همایش اتاق بازرگانی منطقه چهار کشور بود که غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی کشور در این مراسم گفت: اگر قرار است تغییر بنیادی در اقتصاد ایران صورت گیرد باید از تجربیات موفق دنیا در امر توسعه پایدار و مطالعات بومی صورت گرفته، بهره بگیریم.
وی با بیان اینکه توسعه با این رویکری که در اقتصاد در پیش گرفته ایم قابل دسترس نیست، اظهار داشت: برای موفقیت در تقسیم بندی های منطقه ای نیازمند توزیع اختیارات دولت در میان استان ها و افزایش قدرت عمل استانداران هستیم.
شافعی تاکید کرد: با توجه به تنوع اقلیمی، جمعیتی و طبیعی موجود در کشور، نمی توان با یک نسخه واحد که در مرکز نوشته می شود، به یک توسعه پایدار و متوازن برسیم‌‌.

** بخش خصوصی باید پرچمدار توسعه کشور شود
استاندار کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات سر راه بخش خصوصی گفت: اگر خواهان یک اقتصاد پویا هستیم باید پارلمان های محلی بخش خصوصی وارد عرصه شده و پرچمدار توسعه کشور شوند.
هوشنگ بازوند با بیان اینکه بخش خصوصی در کشور باید آنقدر قوی شود که دولت را یدک بکشد، وضعیت اقتصادی کشور را به یک کلاف سر درگم تشبیه کرد وی افزود: گاهی اوقات یک کارشناس بانک یا اداره مصوبات دولت را معطل و منجر به فرار سرمایه گذار و دلسردی بخش خصوصی می شود.
وی به اقتصاد بانک محور اشاره کرد و گفت: بانک ها فقط در زمان سوددهی کنار بخش خصوصی هستند ولی در زیان نه و این یکی از مشکلات عمده اقتصادی ماست.

** انهدام یک تیم تروریستی
روابط عمومی قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای از انهدام یک تیم تروریستی در منطقه مرزی نودشه در استان کرمانشاه خبر داد.
در این اطلاعیه امده است: در پی نفوذ یک تیم تروریستی ضد انقلاب از منطقه مرزی نودشه در استان کرمانشاه برای انجام اقدام های خرابکارانه و ضد امنیتی، این تیم توسط رزمندگان دلاور قرارگاه نجف نیروی زمینی سپاه مورد شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفت و مقارن عصر روز شنبه 23 تیر ماه طی یک درگیری به طور کامل منهدم شد.
این اطلاعیه می افزاید: در این درگیری سه تروریست به هلاکت رسیدند و یک تروریست دیگر به شدت زخمی شد. در این درگیری همچنین یکی از نیروهای بسیجی بومی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

** پرداخت 1300 میلیارد تومان تسهیلات در مناطق زلزله زده
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دولت در 2 بخش مسکن و اشتغالزایی در مناطق زلزله زده تسهیلات بانکی پرداخت می کند، گفت: در بخش مسکن تاکنون یک هزار و 300 میلیارد تومان پرداخت شده است.
هوشنگ بازوند در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور برگزار شد، افزود: در پرداخت تسهیلات بخش مسکن در مناطق زلزله زده وضعیت مطلوبی داریم اما در بخش اشتغالزایی وضعیت خوب نیست.
وی با بیان اینکه در بخش مسکن 98 هزار پرونده به بانک معرفی شده است، گفت: از این تعداد 89 هزار پرونده منجر به عقد قرارداد شده است.

** اعزام 1479 زائر از فرودگاه کرمانشاه به حج تمتع
مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه گفت: یک هزار و 479 زائر سه استان غرب کشور در قالب 10 کاروان از طریق این فرودگاه عازم سرزمین وحی می شوند.
مجتبی بیاتی با بیان اینکه امسال زوار استان های کرمانشاه، ایلام و لرستان از این فرودگاه عازم سرزمین وحی می شوند، زمان آغاز پروازهای حجاج از فرودگاه کرمانشاه را 9 تا 11 مرداد اعلام کرد و گفت: حجاج این سه استان در مدت سه روز توسط 10 پرواز عازم عربستان می شوند.

** 54 هزار خانوار کرمانشاهی زیرپوشش بهزیستی هستند
مدیرکل بهزیستی کرمانشاه گفت: افراد زیرپوشش بهزیستی 54 هزار خانوار با بیش از 100 هزار نفر جمعیت است که حدود هشت درصد جمعیت حدود 2 میلیون نفری استان را شامل می شود.
امید قادری در نشست خبری اظهار داشت: بهزیستی حوزه گسترده ای از نگهداری سالمندان، کودکان کار و خیابانی، کودک آزاری و همسر آزاری و انواع معلولیت های جسمی، روانی و ذهنی و انواع آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد را زیرپوشش دارد.
وی همچنین اعزام گروه های مختلف روانشناسی و روان درمانی برای بازسازی روانی زلزله زدگان ظرف 20 روز پس از زلزله را از جمله اقدام های حائز اهمیت بهزیستی در سال گذشته برشمرد که در کشور بی سابقه بوده است.

** معرفی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه
محمدابراهیم الهی تبار معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه طی حکمی از سوی استاندار با حفظ سمت به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری منصوب شد.
پیش از این رضا رحیمی مسئولیت معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه را بر عهده داشت.

** 2 گروه از خدام رضوی وارد کرمانشاه شدند
2 گروه از خدام رضوی در میان استقبال پرشور مردم کرمانشاه وارد این شهر شدند و قرار است تا چهارم مرداد در مناطق مختلف استان حضور داشته باشند.
سرکشی به 300 نقطه استان کرمانشاه در برنامه این گروه است که از 27 تیر تا چهارم مرداد طول می کشد.

** مسئولان به تخلفات بازار سکه و ارز رسیدگی کنند
امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه مردم سختی‌ها را تحمل می‌کنند اما فساد و تخلفات را خیر، گفت: مسئولان دولتی و قضایی باید به تخلفات دستگاه‌ها و افراد به ویژه در بازار سکه و ارز با جدیت رسیدگی و با متخلفان در هر سطحی برخورد کنند.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه افزود: در شرایط نامطلوب اقتصادی برخی اقدام ها مانند واردات خودروهای لوکس و میلیاردی چه توجیهی دارد؟
وی تاکید کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب تصویر دولت در چشم مردم باید یک تصویر توانا باشد و مردم احساس کنند که دولتمردان، تلاشگر و قادر به حل مشکلات هستند.
آیت الله علما به مسئولان و مدیران دولتی توصیه کرد که برای ساختن تصویری مقتدر از خود باید با قدرت تمام و شبانه روزی برای حل مشکلات اقتصادی مردم کار و تلاش کنند.

** تلاش مسئولان برای معرفی مفسدان اقتصادی جای تقدیر دارد
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه از تلاش مسئولان برای معرفی مفسدان اقتصادی قدردانی کرد و گفت: مردم از این رویکرد مدیران در زمینه مبارزه با فساد اقتصادی حمایت می کنند.
ماموستا مُلا محمد محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع شافعی کرمانشاه تاکید کرد در زمینه مبارزه با مفسدان اقتصادی نباید بدون تحقیق و سند و مدرک اسامی افراد اعلام شود.
او گفت: دستگاه قضایی موظف است با تحقیقات در حوزه قانون مبارزه با مفسدان برخورد و در صورت قطعیت ارتکاب جرم اسامی افراد را منتشر کند ولی تا کسی در دادگاه محکوم نشده نباید با آبروی افراد بازی کرد.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.