حسین خدرویسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در جریان زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان سال قبل، 9 هزار و 26 واحد مسکونی متعلق به خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان تخریب و یا دچار آسیب جدی شدند.
وی با بیان اینکه کار ساخت منازل مسکونی خانوارهای مددجو پس از اسکان موقت به سرعت آغاز شده، افزود: هم اکنون حدود هفت هزار واحد مسکونی مددجویان زلزله زده کرمانشاهی در دست ساخت و تعمیر است.
خدرویسی یادآوری کرد: از مجموع 620 واحد مسکونی که تاکنون به مددجویان مناطق زلزله زده تحویل شده است، 120 واحد طی یک ماه اخیر بوده است.
مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه خاطرنشان ساخت: هم اکنون نیز نزدیک به یک هزار و 500 واحد مسکونی مراحل پایانی ساخت را سپری می کنند و به زودی تحویل مددجویان خواهد شد.
وی تصریح کرد: بیش از 2 هزار واحد نیز در مرحله نصب اسکلت هستند که امیدواریم حداکثر تا پایان شهریور به مددجویان کمیته امداد تحویل شود.
خدرویسی افزود: کار ساخت باقی مانده منازل مددجویان زلزله زده نیز پس از انعقاد قراردادهای بانکی آغاز می شود.
مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه در پایان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه بخش عمده ای از منازل روستائیان تحت حمایت تا پایان سال جاری تکمیل می شود، گفت: همچنین این امید می رود کار ساخت مسکن مددجویان شهری نیز تا پایان شهریور سال آینده به پایان برسد.
در استان کرمانشاه 68 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 200 هزار نفر از حمایت ها و خدمات معیشتی، فرهنگی، مسکن و درمانی کمیته امداد بهره مند هستند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.