به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بازرسی های لازم انجام می شود و در صورتی که مصرف برق ادارات نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته باشد با آنها برخورد خواهد شد.
استاندار کرمانشاه با اشاره به مصرف ‌برق در بانک ها گفت: در صورتی که بانک ها صرفه جویی نداشته باشند برق آنها توسط شرکت توزیع برق قطع می شود.
بازوند همچنین به قطعی برق برخی از صنایع اشاره کرد و ادامه داد: صنایع استان نسبت به قطعی بدون اعلام ‌قبلی برق گلایه های بسیاری دارند که باید به مشکل آنها رسیدگی شود.
وی همچنین با اعلام اینکه به منظور تامین برق شبکه داخلی کشور، صادرات برق به عراق متوقف شده است، گفت: قطعی برق‌ کشور عراق به نفع ما نبود.
استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه برق مازاد بر نیاز کشور صادر می شود، اضافه کرد: باید به شکلی برنامه ریزی می ‌شد که صادرات برق به عراق حتی به شکل محدود نیز ادامه پیدا می کرد.
بازوند همچنین به مشکل تامین آب در فصل گرما اشاره کرد و گفت: باید آب رسانی به روستاهای فاقد آب آشامیدنی به سرعت انجام شود تا روستاییان ما با مشکل رو به رو نشوند.
وی به قطعی آب و برق مناطق شهری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: باید پس از بازرسی های دقیق میزان قطعی آب و برق محلات شهری مشخص و برای مدیریت آن برنامه ریزی شود.
استاندار کرمانشاه ضمن تاکید بر اینکه نا‌توانی در تامین آب شهر به هیچ عنوان قابل توجیه نیست، عنوان کرد: مشکل در تامین اعتبار لازم برای تامین آب شرب شهرها به نارضایتی مردم منجر خواهد شد.
بازوند همچنین به برنامه های استانداری کرمانشاه برای مقابله با بحران آتش سوزی در مراتع و جنگل ها اشاره کرد و گفت: یک میلیارد تومان اعتبار برای اداره کل منابع طبیعی و 500 میلیون تومان برای اداره کل حفاظت از محیط زیست به منظور مقابله با آتش سوزی های احتمالی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: مدیران استانی همچنین موظف هستند در رابطه با جذب اعتبارات ملی به منظور مقابله با بحران ها اقدام کنند.
استاندار کرمانشاه بر مردمی کردن مقابله با بحران ها تاکید کرد و گفت: در زمینه مقابله با آتش سوزی ها باید مردم و سازمان های مردم نهاد را پای کار بیاوریم.
بازوند در بخش دیگری از صحبت های خود در باره امهال تسهیلات آسیب دیدگان زلزله گفت: دولت 2 هزار و 317 میلیارد تومان سود لازم برای 2 سال امهال تسهیلات آسیب دیدگان مناطق زلزله زده را تامین کرده است که این موضوع باید تنها به 9 شهرستان آسیب دیده اختصاص پیدا کند.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.