به گزارش ایرنا، ابراهیم الهی تبار روز پنجشنبه در شورای اطلاع رسانی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: مدیران استان کرمانشاه حق شکایت از رسانه ها به دلیل انتقاد را ندارند، مگر اینکه مطاب توهین آمیز و خلاف واقعیت باشد که این موضوع هم حتی توسط جامعه رسانه ای نیز قابل پذیرش نیست.
وی از رسانه ها به عنوان فرصت برای توسعه استان یاد کرد و بر استفاده از ظرفیت آن ها برای پیشبرد امور توسط مدیران تاکید کرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه افزود: رسانه های کرمانشاه به منظور توسعه استان باید در کنار مدیران قرار گیرند و با نقدها و راهنمایی های خود آن ها را یاری کنند.
الهی تبار ، از فضای مجازی به عنوان یک ظرفیت نام برد و گفت: در زلزله اخیر ازگله فضای مجازی به عنوان یک فرصت ایفای نقش کرد و توانست زمینه را برای خدمات دهی بهتر به مردم آسیب دیده فراهم کند.
وی همچنین به نقش رسانه ها در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: وضعیت آسیب های اجتماعی در کشور و به تبع آن در استان کرمانشاه خوب نیست از این رو رسانه ها باید در این عرصه وارد شوند و برای بهبود وضعیت دست به اقدام بزنند.

** وضعیت مطلوب بهداشت در مناطق زلزله
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود به خدمات انجام شده در مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: بهمن ماه سال گذشته ما نسبت به پیامدهای روحی ، روانی و بهداشتی پس از زلزله بسیار نگران بودیم اما امروز می بینیم که وضعیت در مناطق زلزله زده بسیار مطلوب است.
الهی تبار با بیان اینکه زلزله برای استان کرمانشاه فرصت توسعه ایجاد کرد، گفت: با توجه به اقدام های انجام شده وضعیت بهداشتی مناطق زلزله زده اکنون نسبت به پیش از وقوع این حادثه بسیار مطلوب تر است.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی با همکاری دیگر بخش ها تاکنون بیش از 900 کیلومتر از مناطق در معرض خطر را علیه جوندگان ، گزندگان و دیگر عوامل بیماری زا سم پاشی کرده است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه در رابطه با اقدام های انجام شده در زمینه ارتقا بهداشت روانی زلزله زدگان گفت: پس از وقوع زلزله تیم های مختلف روانشناسی در منطقه حاضر شدند و ضمن پایش وضعیت، اقدام های مداخله روانی را برای بیش از 25 هزار نفر انجام دادند.
الهی تبار ادامه داد: خوشبختانه با اقدام های روانشاسی خوبی که انجام شد میزان اختلالات روحی و روانی موجود در منطقه به حداقل ممکن رسیده است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.