حشمت احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به مشکلات موجود تاکنون هیچ اعتباری برای تعمیر و نگهداری شبکه های آبرسانی روستایی در سرپل ذهاب اختصاص داده نشده است.
وی با بیان اینکه آب روستاهای شهرستان سرپل ذهاب از یک مخزن 13 هزار متر مکعبی تامین می شود ، اظهار داشت: با وجود به تاکید استاندار کرمانشاه مبنی بر استفاده نکردن از آب آشامیدنی برای ساخت و ساز واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده ، شاهد استفاده از این نعمت خدادی برای ساخت و ساز هستیم که این امر مشکلات بسیاری را برای مردم به وجود آورده است.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی سرپل ذهاب گفت: از ابتدای امسال تاکنون 9 هزار مورد تعمیرات شکستگی لوله آب و 15 کیلومتر از شبکه ، خط انتقال آبرسانی و لوله گذاری در روستاهای این شهرستان اصلاح و اجرا شده است.
احمدی بیان کرد: هم اکنون از 37 دستگاه اکتروپمپ با هزینه نگهداری سالیانه به طور میانگین 200 میلیون ریال به منظور بالابردن راندمان انرژی الکتریکی و تامین آب آشامیدنی استفاده می شود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با 90 هزار تن جمعیت و برخورداری از هشت دهستان و 226 روستا ، بیش از 11 هزار مشترک آب و فاضلاب روستایی دارد.
7079/7399/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.