به گزارش خبرنگار ایرنا، مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه گفت: مرحله شهرستانی این مسابقات با حضور پنج هزار شرکت کننده برگزار شد که 607 نفر از این تعداد به مرحله استانی راه یافتند.
حجت‌الاسلام مجید میرزایی اضافه کرد: 270 نفر از این تعداد در رشته معارف قرآنی و 305 نفر نیز در رشته های حفظ، قرائت ، تحقیق، ترتیل، اذان ، مفاهیم و دعا خوانی به مدت 2 روز برگزار خواهد شد.
وی برگزاری مسابقات را از محل نیات خیران و واقفان استان دانست و اظهار داشت: 12 تن از داوران بین المللی قرآن کشور این مسابقات را داوری خواهند کرد.
میرزایی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ این مسابقات باعث نشاط و پویایی جامعه قرآنی استان کرمانشاه شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نیز در آیین افتتاحیه این مسابقات، قرآن را متعلق به همه بشریت در همه زمان ها تا ابد دانست و گفت: قرآن با فطرت انسان عجین است تا زمانی که انسان روی زمین هست قرآن و پیام آن زنده است.
آیت الله مصطفی علما ، قرآن کریم و اهل بیت را 2 گوهر با ارزش برای همه انسان عنوان کرد که به فرموده پیامبر (ص) مسلمانان اگر این 2 را با هم داشته باشند همیشه موفق و پیروز هستند.
او با اشاره به فرمایش های مقام معظم رهبری گفت: کاری هنری است که ریشه و محتوای قرآنی داشته باشد و از جامعه فرهنگی و هنری خواست در آثارشان محتوای قرآنی را بگنجانند.
آیت الله علما بهره گیری از مفاهیم و محتویات قرآنی را مایه شکست دشمنان دانست و افزود: امام راحل (ره) با اتکا به نیروی قرآن و اهل بیت (ع) توانست دشمنان را به زانو در آورد.
مسابقات سراسرای قرآن کریم هر سال با محوریت ادره کل اوقاف و امور خیریه در سه سطح شهرستان، استان و کشوری برگزار می شود.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت؛ 14 شهرستان، 2 هزار و 62 روستا دارد.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.