به گزارش ایرنا، دکتر محمودرضا مرادی چهارشنبه شب در همایش سمن های حوزه اجتماعی و سلامت استان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی افزود: نقش اصلی به عنوان رابط بین مردم و دولت بر عهده سمن ها است و این نهادها می توانند فرهنگ کار مردم با دولت و همراهی با هم برای رفع مشکلات را تقویت کنند.
او گفت: تقویت روحیه ایثارگری سمن ها و مردم از جمله اهمیت های سمن ها است و کسب سود ، نام و عنوان در سمن ها وجود ندارد؛ بلکه کار برای رضای خدا و مردم انجام می گیرد.
وی اظهار داشت: آماده سازی مردم و افراد مستعد برای مدیریت مسائل جامعه به ویژه در حوزه سلامت و کمک به حل آسیب های اجتماعی از دیگر اهمیت سمن ها است.
مرادی افزود: ما در دانشگاه علوم پزشکی تلاش می کنیم که با شناخت درست از نقاط ضعف و قوت خود، از سمن ها برای پوشش دادن این نقاط ضعف و چالش ها استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی معاونت اجتماعی که حوزه نوپایی در وزارت بهداشت است با تکیه بر سازمان های مردم نهاد می تواند کمک موثری به رفع مشکلات کند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت ، 409 سازمان مردم نهاد در حوزه های مختلف بهداشت و درمان، محیط زیست، حقوق شهروندی، علمی - پژوهشی، آسیب های اجتماعی و سایر حوزه ها دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.