به گزارش خبرنگار ایرنا ، هوشنگ بازوند روز سه شنبه در این نشست تاکید کرد که نباید پروسه اداری یک طرح برای سرمایه گذاری در استان تا یک سال طول بکشد.
در این جلسه طرح تولید پنل های خورشیدی و تولید میلگردهای بازالتی توسط علیجان اسانلو ارائه شد که مشکل خود را واگذاری زمین کافی در شهرک های صنعتی و نیز تامین 26 مگاوات برق مورد نیاز عنوان کرد.
وی ادعا کرد که 400 میلیون یورو تجهیزات از اروپا وارد می کند و می تواند 600 میلیارد تومان اعتبار ریالی نیز از بانک های داخلی با دادن تضامین ارزی دریافت کند.
به گفته اسانلو، اجرای این 2 طرح در مجموع برای پنج هزار نفر ایجاد اشتغال می کند.
استاندار کرمانشاه نیز 15 روز فرصت داد تا نسبت به تعیین تکلیف زمین این پروژه اقدام شود.
دستور کار بعدی متعلق به گروه سرمایه گذاری لعلی بود که رضا لعلی به نمایندگی از این گروه در جلسه حاضر شد و اعلام کرد که این گروه می خواهد در زمینه تولید و بسته بندی آب معدنی به همراه تولید بطری آب معدنی ، طرح هزار تن پرورش ماهی قزل آلا به همراه پنج میلیون قطعه تکثیر، طرح گلخانه هشت هکتاری و نیز طرح پرورش ماهی در قفس در استان کرمانشاه سرمایه گذاری کند.
با اینکه جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کرمانشاه اجرای طرح پرورش ماهی در قفس به دلیل آلودگی های زیست محیطی بخصوص در ایجاد بوی نامطبوع کاملا ضد گردشگری دانست اما استاندار کرمانشاه این طرح را به نفع توسعه گردشگری اعلام کرد و گفت: پرورش ماهی در قفس در سد خودش یک جاذبه گردشگری است.
او این طرح را از پروژه های اصلی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.
طرح گردشگری خادمی دستورکار بعدی این نشست بود که نیازمند واگذاری زمین در یک منطقه گردشگری در استان برای استقرار هتل سوییت هایی در مقیاس کوچک و قابل حمل بود.
بازوند نیز پیشنهاد واگذاری زمین در سراب قنبر با اجاره پنج ساله به این طرح را مطرح کرد.
آخرین طرحی که در جلسه امروز بررسی شد پروژه گردشگری هتل بیمارستان پارک کوهستان کرمانشاه بود که بالایی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گفت: برای این طرح پنج تیم رجوع کرده اند که فقط جمال زنگیشه ای توانسته است مراحل اداری کار را پیش ببرد و مجوزهای لازم را اخذ کند.
او میزان سرمایه گذاری برای این طرح را 40 میلیارد تومان عنوان کرد.
7457/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.