به گزارش ایرنا؛ یاور محمدی روز دوشنبه در نشست با اعضای کانون کارآفرینی کرمانشاه افزود: با توجه به گستره استانداردها، زمینه هم افزایی و ارتباط با بیشتر کسب و کارها فراهم است و می توان برای هر کسب و کاری دوره آموزشی برگزار کرد.
وی اظهار داشت: آموزش های فنی و حرفه ای، افراد را با توجه به شرایط اقتصادی جامعه آماده ورود به بازار کار می کند و بدین شکل مهارت های عمومی بازار کار و صنعت را مورد توجه قرار می دهد و کارایی افراد را با توجه به تغییرات تکنولوژیکی به روز می کند.
او اضافه کرد: افراد پس از به دست آوردن دانش و مهارت های تخصصی در زمینه های مختلف می توانند در شغل های مناسب به فعالیت بپردازند و به عنوان کارآفرین برطرف کننده نیازهای کشور باشند.
وی تاکید کرد: گسترش آموزش ها و مهارت های فنی و حرفه ای و نیاز به افراد کارآفرین از اولویت و اهمیت فراوانی برخوردار است.
محمدی بیان کرد: مهارت و فناوری یکی از عامل های اصلی رشد و توسعه ی اقتصادی پایدار در کشورها به شمار می رود.
وی با تاکید بر اینکه آموزش های فنی و حرفه ای، نقش مهمی را در افزایش اشتغال مولد، بهبود فضای کسب و کار، استفاده بهینه از فرصت ها و افزایش کارایی اقتصاد مقاومتی در درون جامعه بر عهده دارد گفت: نبود آموزش های فنی و حرفه ای و کارآفرینی در جامعه پیامدهای منفی را به دنبال دارد که گسترش مدرک گرایی یکی از نتیجه های آن محسوب می شود و افراد پس از فراغت از تحصیل شغل مناسب خود را پیدا نمی کنند.
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای کرمانشاه در ادامه گفت: گستره استانداردهای فنی و حرفه ای در آموزش های مهارتی وسیع است و تاکنون 6 هزار استاندارد در رشته های مختلف با کُد بین المللی تعریف شده است.
اکنون آموزش های فنی و حرفه ای در استان کرمانشاه در 234 آموزشگاه فعال بخش خصوصی و 20 مرکز دولتی ارائه می شود.
استان کرمانشاه 2 میلیون تن جمعیت دارد که آخرین نرخ بیکاری آن 21.6 درصد اعلام شده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.