سجاد سلیمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به ابلاغ دستورالعمل جدید آئین نامه اجرائی ایاب و ذهاب دانش آموزان از سوی وزارت کشور، ثبت نام در این سامانه الزامی است.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه متولی اصلی امر حمل و نقل دانش آموزان سازمان های تاکسیرانی در سراسر کشور شناخته شده است متقاضیان برای انجام این امر باید در سایت سامانه ثبت نام کرده و برای انجام مراحـل بعدی به این سازمان مراجعه کنند.
وی تأکید کرد: پیمانکاران، مدیران مدارس، رانندگان تاکسی و دانش‌آموزان باید برای دسترسی آسان‌تر، اطلاعات خود را در سامانه پایش ناوگان دانش آموزی به آدرس irtusepand.ir وارد کنند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه ادامه داد: در مرحله نخست این طرح ثبت ‌نام مدیران مدارس، پیمانکاران و رانندگان در سامانه سپند آغاز شده و دانش‌آموزان هم از نیمه دوم شهریور ماه می‌توانند در این سامانه ثبت‌ نام کنند.
وی از ویژگی های سپند به ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمات حمل و نقل دانش آموزان، اجرایی شدن قوانین و مقررات مربوطه، افزایش و بهبود کیفیت خدمات برای افزایش امنیت و ایمنی دانش آموزان به همراه خدمات مطلوبتر برای ایجاد حس آسودگی خاطر نسبی والدین، هویت سازی و متمایزنمودن ناوگان حمل و نقل دانش آموزان، خدمات نرم افزار مبتنی بر تلفن همراه برای استفاده از خدمات نرم افزاری رصد و پایش سفر دانش آموزی اشاره کرد.
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تصریح کرد: در سامانه سپند رانندگان می‌توانند مسیر‌ها و محل‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند و خانواده‌ها هم با نصب نرم افزار در تلفن همراه خود می‌توانند از ساعت رفت و برگشت فرزند خود اطلاع یابند که این امر موجب اطمینان خاطر خانواده‌ها از رفت و آمد فرندانشان می‌شود.
سلیمانی اضافه کرد: سال گذشته برای جابجایی بیش از 25 هزار دانش ‌آموز، پنج هزار دستگاه تاکسی به مدارس سرویس‌ دهی کرده و پیش‌بینی می‌شود که امسال نیز همین تعداد سرویس مدرسه در امر جابه جایی و انتقال در خدمت دانش آموزان مدارس باشند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه تأکید کرد: خانواده‌ها سرویس مدارس فرزندان خود را تحت نظارت سازمان تاکسیرانی پیگیری کنند تا از هرگونه حوادث جانی، مالی و اخلاقی پیشگیری شود.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که از این تعداد یک میلیون نفر در شهر کرمانشاه سکونت دارند.
حدود 325 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
36 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.