به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در جلسه ستاد اربعین که در استانداری برگزار شد، افزود: طرح جامع اربعین می تواند طرح گردشگری مذهبی برای استان به حساب بیاید و برای تدوین آن از محل اعتبارات دولتی هزینه خواهد شد.
وی نداشتن طرح را مناسب ندانست و گفت: ممکن است امسال این طرح نواقصی داشته باشد اما می توان سال آینده مشکلاتا آن را برطرف کرد.
بازوند در ادامه در خصوص بازگشایی مرز خسروی اظهار کرد که هیچ ابهامی وجود ندارد و همه مقامات مانند رییس جمهوری و معاون اول و نیز مقامات خارج از دولت بر بازگشایی مرز خسروی تاکید دارند.
وی تاکید کرد: طبق قول و قرارها مرز بازگشایی می شود مگر شرایطی به وجود بیاید که از دست دولتمردان خارج باشد.
استاندار کرمانشاه بازگشایی مرز خسروی را فرصتی برای کشور دانست و گفت: سال گذشته در زیرساخت های اربعین اقدام های خوبی در استان ایجاد شد که همین زیرساخت ها در روزهای اول زلزله بسیار موثر بودند.
بازوند خواستار تشکیل جلسه زیرساختی با حضور معاونان عمرانی 6 استان معین استان کرمانشاه شد تا از امکانات این استان ها برای توسعه زیرساخت های اربعین در استان استفاده شود.
وی بیان داشت: کارهای عمرانی که برای اربعین در استان انجام می شود دارایی های ما محسوب می شوند.
بازوند، اربعین را یک فرصت برای استان دانست که باید مدیران بتوانند در این موقعیت نیز فرصت سازی کنند.
وی در ادامه خواستار مکاتبه با شهرداری منطقه 14 تهران برای استقرار در مرز شد.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد که هر چه داریم از اربعین است و این موضوع می تواند فرصت های خوبی برای استان ایجاد کند.
در این جلسه مطرح شد که 56 موکب از کنگاور تا مرز خسروی جانمایی شده است ضمن اینکه استان کرمانشاه 12 موکب نیز در داخل خاک عراق برپا خواهد کرد.
همچننین با اشاره به جمعیت 12 میلیون نفری استان کرمانشاه و 6 استان معین دیگر برای عبور از مرز خسروی قرار شد تا دستاوردهای ستاد بازسازی مناطق زلزله زده و نیز طرح های مورد نیاز مشارکت مردمی در طول مسیر به نمایش گذاشته شود.
صدور ویزا به صورت ریالی ، احداث چهار آشپزخانه مرکزی با ظرفیت پخت روزانه 100 هزار پرس غذا در هر وعده ، برپایی 6 بیمارستان صحرایی و نیز ایجاد 2 کمیته جدید امور اتباع خارجی و شناسایی و انتقال اجساد از دیگر موارد مطرح شده در جلسه امروز بود.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
7457/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.