صفدر رحیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان گندم خریداری شده 390 هزار تن در استان کرمانشاه و مابقی مربوط به استان ایلام است.
وی افزود: همچنین تاکنون 975 میلیارد و 250 میلیون ریال از طلب گندم کاران کرمانشاهی و 113 میلیارد تومان از طلب گندم کاران ایلامی پرداخت شده که به ترتیب معادل 50 و 80 درصد کل طلب گندم کاران است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 کشور گفت: 87 مرکز خرید گندم در استان کرمانشاه و 34 مرکز در استان ایلام کار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را بر عهده دارند.
رحیمی در بخش دیگری از صحبت های خود افزود: براساس پیش بینی های انجام شده امسال حدود 750 هزار تن گندم از کشاورزان استان کرمانشاه و حدود 250 هزار تن از کشاورزان استان ایلام خریداری خواهد شد.
وی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی یک هزار و 300 تومان و هر کیلوگرم گندم درم یک هزار و 330 تومان است، گفت: براساس تقسیم بندی صورت گرفته کشاورزان باید گندم خود را به مرکز خرید مجاور خود تحویل دهند.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 کشور وعده داد: 50 درصد از پول کشاورزان تا 2 روز پس از خرید گندم آنان توسط بانک کشاورزی پرداخت خواهد شد.
رحیمی اعلام کرد که در سال زارعی جاری 124 هزار هکتار در استان ایلام و 463 هزار هکتار در استان کرمانشاه زیرکشت گندم آبی و دیم رفته است.
وی در رابطه با خرید کلزا نیز گفت: تاکنون 32 هزار تن کلزا از کشاورزان این 2 استان خریداری شده است که از این میزان 13 تن مربوط به ایلام و مابقی مربوط به استان کرمانشاه است.
وی اظهار داشت: 17 مرکز خرید در کرمانشاه و هشت مرکز خرید در ایلام کار خرید کلزا از کشاورزان را بر عهده دارند.
براساس اعلام مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 کشور، تاکنون 800 میلیون ریال از طلب کلزا کاران کرمانشاهی و 370 میلیارد ریال طلب کلزا کاران ایلامی پرداخت شده است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.