به گزارش ایرنا، محمدابراهیم الهی تبار روز یکشنبه در مراسم معارفه دیرکل جدید امور بانوان استانداری کرمانشاه افزود: در استانداری نیز با توجه به تغییر چارت فرمانداری ها پیشنهاد دادیم از ظرفیت بانوان استفاده شود که مورد استقبال استاندار قرار گرفت و ایشان به فرمانداران تاکید داشتند که از پتانسیل بانوان در معاونتهای خود استفاده کنند.
وی اظهار کرد: در این مدت در پنج شهرستان از خانمها در پست معاونت فرمانداری ها استفاده کردیم و تاکید ما بر انتخاب خانمهایی بود که توان مدیریت در شهرستانها را داشته باشند.همچنین به کلیه دستگاه ها تاکید شده تا جایی که امکان دارد از ظرفیت بانوان در مناصب مدیریتی استفاده کنند.
الهی تبار در ادامه خاطرنشان کرد: نیمی از ظرفیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند و مطالباتی هم وجود دارد که با توجه به بینش و نگرش مردسالارانه جامعه ، دفتر امور بانوان استانداری نقش اساسی در فرهنگ سازی و تغییر نگرش نسبت به مدیریت بانوان و همچنین کمک به کارگیری بانوان در دستگاه های مختلف می تواند ایفا کند.
وی افزود: با توجه به فرابخشی بودن فعالیت های حوزه امور بانوان این دفتر باید در همه بخش ها حضور پررنگ و موثری داشته باشد و لازمه این کار ایجاد یک انسجام و توجه به نظام برنامه ریزی خوب است و در این صورت است که حوزه بانوان استانداری می تواند در اجرای برنامه های دولت تدبیر و امید دراستان کمک کند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری افزود: اجرای سیاستهای کلی نظام در حوزه خانواده و توانمندسازی خانواده ها باید در دستور کار دفتر امور بانوان استانداری قرار بگیرد چرا که اگر ما خانواده ها را توانمند کنیم معضلات و آسیب های اجتماعی که امروز با آنها گریبانگیر هستیم کاهش خواهد یافت.
الهی تبار با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی به همکاری با دفتر امور بانوان استانداری افزود: لازم است دستگاه های اجرایی و سازمان ها و نهادهای ذیربط استان به منظور تبادل نظر و آگاهی از طرح ها و برنامه ها و ایجاد هماهنگی در جهت رفع مسائل و مشکلات زنان در استان با دفتر امور بانوان استانداری همکاری لازم داشته باشند.
در ادامه بهرام سلیمانی مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: حضور بانوان در سطوح مدیریتی نیازمند فرهنگ‌ سازی است چرا که توانمندسازی و کادرسازی مدیریتی در بین زنان، موضوعی است که باید نسبت به آن توجه شود.
وی افزود: باید سهم زنان از پست‌های مدیریتی افزایش پیدا کند و با بهره ‌گیری از توانمندی‌های زنان توانای استان برای تصدی پست‌های مدیریتی و افزایش سهم و نقش آنان در مدیریت اجرایی استان حمایت شود.
الهی تبار در این جلسه از خدمات و تلاش‌های آذر خسروی مدیرکل سابق امور بانوان و خانواده استانداری قدردانی کرد و سعیده فهیم را به عنوان مدیرکل جدید دفتر بانوان استانداری معرفی کرد.
در این مراسم معاون سیاسی و امنیتی استانداری همچنین پریسا محمدی معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه را به عنوان مشاور فرهنگی خود منصوب کرد.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.