به گزارش ایرنا؛ آیت الله مصطفی علما روز یکشنبه به مناسبت هفته بهزیستی در دیدار‍ با کارکنان و مدیران بهزیستی استان کرمانشاه، افزود: در احکام اسلامی هم بر نصیحت کردن زوجین پیش از طلاق تاکید شده است و اینکه پروسه طلاق طولانی شود بلکه زوجین با اندکی تامل از انجام آن منصرف شوند.
وی همچنین در ادامه به آمارهای ارائه شده از سوی مدیرکل بهزیستی در خصوص سیر کاهشی آسیب‌های اجتماعی استان اشاره کرد و گفت: این آمار بسیار مسرت بخش است و امیدواریم با ادامه این روند شاهد کاهش بیش از پیش آسیب‌های اجتماعی در استان باشیم.
او با تقدیر از فعالیت‌های مثبت و موثر بهزیستی، خدمات این نهاد را بسیار ارزشمند و پربرکت دانست و ابراز امیدواری کرد با تقویت و توسعه این خدمات سیر معضلات اجتماعی کاهش بیشتر و خدمات به محرومان و نیازمندان افزایش یابد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه گفت: خدمت به مردم از ارزش بالایی برخوردار است و حکومت و نظام اسلامی معنایش خدوم بودن و خدمتگزاری است.
آیت الله علما تاکید کرد: اگر روحیه خدمتگزاری در مسئولان وجود نداشته باشد نظام و حکومت اسلامی اصلا معنا ندارد و این حکومت اسلامی تنها با خدوم بودن معنا پیدا می‌کند.
وی با اشاره به روحیه جهادی و مدیریت توانمند در بهزیستی ،خدمتگزاری به مردم را سیره نبی مکرم اسلام عنوان کرد و افزود: این ویژگی در سیره معصومین (ع) هم ساری و جاری بوده است و مسئولان نظام اسلامی هم باید این روحیه را داشته و آن را تقویت کنند.
براساس آمار سازمان بهزیستی در سال 96 پنج هزار و 810 مورد پرونده طلاق از دستگاه قضایی به این سازمان ارجاع داده شد که از این میزان به واسطه اقدام های مشاوره ای 25 درصد سازش کردند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.