مهدی عبدالمالکی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: براساس تصمیم شهرداری کرمانشاه و با همکاری بنیاد شهید این سردیس ها به مناسبت روز ملی کرمانشاه در بوستان های سطح شهر نصب خواهند شد.
وی با اشاره به برنامه های شهرداری کرمانشاه به مناسبت پنجم مرداد روز ملی کرمانشاه گفت: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری کرمانشاه به مناسبت این روز جشنواره خوشنویسی وصیت نامه شهدا را برگزار خواهد کرد.
وی اضافه کرد: با همکاری بنیاد شهید وصیت نامه های شاخص شهدای کرمانشاهی انتخاب شده و در اختیار علاقه مندان و هنرمندان خوشنویس قرار گرفته است، تا جملاتی از آنها را خوشنویسی کنند.
عبدالمالکی با بیان اینکه آثار هنرمندان در این زمینه جمع آوری شده است، گفت: آثار برتر هنرمندان به مناسبت روز ملی کرمانشاه به مدت یک هفته در نگارخانه شهری کرمانشاه در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه 40 دیوار به منظور نمایش آثار مربوط به ایثار و شهادت در سطح شهر کرمانشاه در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: جملات خوشنویسی شده وصیت نامه شهدا مهر ماه در این دیوارها نقش بسته خواهند شد.
رئیس سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری کرمانشاه اعلام کرد: علاوه بر سردیس های شهدا المان های مربوط به ایثار و شهادت نیز همزمان با روز ملی کرمانشاه در سطح شهر کرمانشاه نصب می شوند.
پنجم مرداد ماه همزمان با سالروز پیروزی عملیات مرصاد روز ملی کرمانشاه نامگذاری شده است.
استان کرمانشاه هشت سال درگیر مستقیم جنگ تحمیلی بود و در این راه 9 هزار و 800 شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرد.
جنگ تحمیلی در کرمانشاه شروع و در این استان نیز به پایان رسید.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.