به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر پنجشنبه در کارگروه گردشگری استان که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: اجرای چنین طرح بزرگی برای کل استان بسیار حائز اهمیت بوده و می تواند گردشگران داخلی و خارجی زیادی را جذب کند.
وی با بیان اینکه کرمانشاه هم اکنون جزو استان های مستعد در امر گردشگری است، یادآوری کرد: وجود جاذبه های متعدد طبیعی و تاریخی در گوشه گوشه استان موید این مطلب است که باید بیشتر به آن اهمیت دهیم.
بازوند یادآوری کرد: اضافه شدن طرح گردشگری طاق بستان - بیستون بر جاذبه های دیدنی استان خواهد افزود و باعث می شود در فواصل مختلف سال بخصوص در بهار و تابستان خیل عظیم گردشگران روانه کرمانشاه شوند.
استاندار کرمانشاه اجرای طرح کریدور طاق بستان - بیستون را بسیار با ارزش توصیف کرد و گفت: این طرح می تواند باعث شناساندن هرچه بیشتر جاذبه های توریستی کرمانشاه به عنوان مرکز غرب کشور شود.
وی تصریح کرد: در دنیای امروزی، کشورهای مختلف به سمت تقویت بخش گردشگری و جاذبه های توریستی خود حرکت می کنند تا بدین وسیله با جذب توریست، سرمایه اقتصادی خود را نیز بهبود بخشند.
بازوند گفت: استان کرمانشاه نیز می تواند با تقویت بخش گردشگری و اجرای طرح های توریستی، زمینه بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری خود را فراهم کند، به همین دلیل از مدیران و مسئولان مربوطه در اجرای این طرح انتظار می رود با جدیت به دنبال اجرای آن باشند.
مدیر ارشد استان در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح آزاد راه همدان - کرمانشاه و حمیل - کرمانشاه اشاره کرد و افزود: مطالعات کار در مراحل پایانی قرار دارد که امیدواریم مشاور طرح تا 20 روز آینده نسبت به انجام کامل این کار اهتمام ورزد.
وی در پایان از مدیران استان نیز خواست به اجرای طرح های گردشگری در سطح شهرستان ها کمک و مساعدت لازم در خصوص فراهم کردن زیر ساخت های لازم را به عمل آورند.
استان کرمانشاه دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که تاکنون بیش از 2 هزار و 200 اثر آن ثبت ملی شده است، همچنین آثار باستانی بیستون نیز به ثبت جهانی رسیده است.
سالانه حدود سه میلیون گردشگر وارد استان می شوند که تقریبا 2 میلیون نفر آن در ایام تعطیلات نوروزی به این دیار سفر می کنند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.