به گزارش ایرنا، فرهاد عزیزی زلانی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران پایگاههای بیستون و طاق بستان با بیان اینکه پرونده آثار تاریخی و فرهنگی زیادی برای ثبت در فهرست جهانی آماده است، گفت: در پایگاه ها علاوه بر توسعه و تقویت صنعت گردشگری باید نسبت به حفظ و حراست از آثار و فرهنگ هر منطقه و فراهم کردن بسترهای لازم برای حضور گردشگران نیز اقدام کرد.
او اعلام کرد: در سال 97 تلاش داریم تا براساس پلان مدیریتی مشخص در حفاظت و مرمت و همچنین زیرساخت‌های گردشگری پایگاه‌ها اقدام های مناسبی انجام دهیم. با این وجود بیشترین تمرکز را بر روی مبحث آموزش گذاشته‌ایم.
مدیرکل امور پایگاه‌های میراث جهانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنانش، با بیان اینکه مردم سلحشور کرمانشاه حق زیادی بر گردن نظام جمهوری اسلامی دارند و مردم ایران اسلامی از آوازه وفاداری مردم استان های غربی مطلع هستند، انتظار می رود توجه ویژه ای به این مناطق شود.
عزیزی تاکید کرد: پایگاههای معبد آناهیتا، بیستون و طاق بستان به عنوان سایت های تاریخی پیشانی استان باید مورد توجه ویژه اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه قرار گیرند و دفتر امور پایگاهها در سازمان میراث فرهنگی هم تمام تلاش خود را برای اینکه گردشگران طعم خوش گردشگری و نشاط را در این مجموعه های تاریخی بچشند به کار خواهد گرفت.
وی خطاب به مدیران جدید پایگاههای بیستون و طاق بستان گفت: معرفی آثار تاریخی در سطح ملی و بین المللی و مباحث آموزشی در اولویت کارها قرار گیرد و ساماندهی محوطه های تاریخی باید با ظرافت خاصی صورت گیرد.
وی در پایان از عملکرد مسئولان استان کرمانشاه طی چند سال گذشته در حوزه میراث فرهنگی اظهار رضایت کرد.
در این جلسه طی احکامی جداگانه از سوی طالبیان معاونت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 'صامت اجرایی' به عنوان سرپرست جدید پایگاه جهانی بیستون و 'مریم دهقان' به عنوان سرپرست مجموعه طاق بستان کرمانشاه منصوب شدند.
8066/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.