به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دکتر محمدرضا منصوری روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح کانون سلامت محله جعفرآباد در جمع خبرنگاران افزود: ایجاد خانه های سلامت در تمام محلات شهر کرمانشاه و شهرستان های استان در دستور کار معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی است.
او گفت: این محلات تنها مختص به مناطق حاشیه شهر و یا کمتربرخوردار نیست بلکه در تمام محلات شهر کرمانشاه و دیگر شهرستان های استان نیز دایر می شود.
وی اظهار داشت: هنوز به جمع بندی نهایی برای کمیت این خانه ها در استان نرسیدیم اما تا پایان امسال چهار خانه را در شهر کرمانشاه افتتاح می کنیم.
او جلب مشارکت مردم، هماهنگی بین بخشی در راستای ایجاد عدالت اجتماعی، ارتقای سطح سواد سلامت مردم و افزایش امید به زندگی در مردم را از اهداف اصلی ایجاد خانه های سلامت ذکر کرد.
او تاکید کرد که ارتقای سبک زندگی مردم با استفاده از مشارکت خود مردم و توانمندسازی آنها در دستور کار معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است که از طریق خانه های سلامت انجام می شود.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه سخنان خود گفت: عضویت همه افراد از اقشار مختلف در خانه های سلامت محلات آزاد است و هیچ محدودیتی ندارد.
منصوری افزود: تصمیم داریم به صورت مستمر جلسات خانه های سلامت محلات را برگزار کنیم و مطالبات مردم در حوزه های مرتبط با سلامت را بشنویم.
وی اظهار داشت: در این جلسات از مسئولان مرتبط با حوزه های مختلف دعوت می کنیم و برای رفع مشکلات چاره اندیشی و تصمیم گیری می کنیم.
او اجتماعی کردن سلامت را یکی از سیاست های وزارت بهداشت دانست و گفت: برای تحقق این موضوع به مشارکت فعال مردم نیاز داریم.
او تاکید کرد که تحقق اهداف سلامت نیازمند همکاری و هم افزایی همه دستگاه های مرتبط است و وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی نمی تواند در تامین سلامت شهروندان موثر باشد.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که در 32 شهر و 2 هزار و 600 روستا سکونت دارند.
کلانشهر کرمانشاه نیز یک میلیون نفر حمعیت را در خود جا داده و در قالب هشت منطقه شهرداری به مردم این شهر خدمات ارائه می شود.
8066/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.