به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد سالاری روز چهارشنبه در کارگروه شورای فنی که در استانداری برگزار شد؛ نتیجه کار را مقاوم سازی بیمارستان براساس آخرین ویرایش آیین نامه 2800 زیر نظر شورای فنی اعلام کرد.
او تاکید کرد که هزینه تخریب بیمارستان از هزینه مقاوم سازی آن بیشتر است.
سالاری ادامه داد: بیمارستان اسلام آبادغرب چون از طریق قضایی نیز بررسی می شود دادسرای اسلام آبادغرب بررسی آن را به یک گروه کارشناس 9 نفره واگذار کرده است که این کارشناسان براساس اطلاعات اولیه ناقصی که داشتند نظرشان تخریب بیمارستان بود.
وی افزود: در نتیجه تحقیقات قصور طراح و سازنده بیمارستان نیز مشخص شده است.
او با بیان اینکه شورای فنی استان فقط نظر مشورتی دارد، افزود: با این وجود مسئولیت شرکت مجری نیز ساقط نمی شود و کماکان بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.
سالاری در خصوص وضعیت مسکن مهر سرپل ذهاب نیز گفت: نتیجه تحقیقات نشان دهنده وجود ایراد طراحی و نیز کار شدن دیوارهای تیغه ای خارج از اسکلت ساختمان است و پیمانکار نیز در مواردی از ساخت پروژه قصور دارد.
او افزود: در این پروژه با یک شرکت فاقد صلاحیت مشاوره انجام شده است.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه همچنین در خصوص مسکن مهر اسلام آباد غرب گفت: همه مشکلات مسکن مهر سرپل ذهاب به اضافه پر شدن بخش سازه ای با نخاله های ساختمانی وجود داشته است.
او بیان داشت که با وجود حضور نظام مهندسی، راه و شهرسازی ، پیمانکار و نظارت عالیه استان ، عناصر سازه ای با نخاله های ساختمانی نظیر یونولیت و آجر خرده پر شده است.
سالاری در پایان گفت: برای برخورد قانونی بدون اغماض در ابتدا رودربایستی هایی وجود داشت که الان رفع شده است.
در این جلسه دبیرخانه شورای فنی استانداری کرمانشاه اعلام کرد که نمای بیمارستان اسلام آبادغرب از مصالح شکننده انتخاب شده در حالی که باید از مصالح انعطاف پذیر استفاده می شد.
این گزارش ضعف اجرای بتن را دومین مشکل بیمارستان دانست و اضافه کرد: مقاومت بتن در طبقات دوم و سوم بیمارستان کمتر از ملات ماسه و سیمان است.
طراحی خارج از قاب دیگر مشکل بیمارستان عنوان شد.
بنا به اعلام دبیرخانه شورای فنی استانداری کرمانشاه نگرانی هایی از بابت ترک خوردگی های سقف بیمارستان وجود دارد که به این منظور 62 نمونه مغزی گیری از سقف انجام شده که در این بین فقط پنج نمونه استاندارد آیین نامه بتن ایران را رعایت کرده بودند و 13 نمونه نیز مقاومت نزدیک به ملات ماسه و سیمان را نشان داده اند.
بیمارستان تازه ساز اسلام آبادغرب و بیمارستان سرپل ذهاب و مسکن مهر این 2 شهرستان در زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته خسارت زیادی دید.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7457/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.