فریدون یاوری روز چهارشنبه در آستانه روز جهانی بدون پلاستیک ( 21 تیر برابر با 12 ژوئیه ) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: اداره کل حفاظت از محیط زیست از مدت ها قبل طرح مبارزه با آلودگی های پلاستیکی را در سطح استان با همکاری سازمان های مردم نهاد آغاز کرده است.
وی با اشاره به برگزاری طرح های مختلف پاکسازی طبیعت از زباله توسط سازمان های مردم نهاد، عنوان کرد: در صورت مشاهده آلودگی های محدود به زباله در طبیعت با همکاری علاقه مندان به محیط زیست این آلودگی ها پاکسازی می شود.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست کرمانشاه با بیان اینکه آلودگی گسترده به مواد پلاستیکی در سطح استان مشاهده نمی شود، گفت: تنها در 2 منطقه طاقبستان و چالابه که مردم حضور گسترده ای دارند، آلودگی های محدود به مواد پلاستیکی مشاهده می شود.
یاروی افزود: با همکاری سازمان های مردم نهاد و دوستداران محیط زیست تاکنون چندین مرحله طرح پاکسازی در 2 منطقه نام برده انجام شده است و این طرح ها نیز همچنان ادامه خواهد داشت.
به گفته وی، به منظور مقابله با آلودگی های ناشی از مواد پلاستیکی توزیع کیسه های پارچه ای به جای کیسه های پلاستیکی در برخی از فروشگاه های بزرگ شهر کرمانشاه آغاز شده است.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست کرمانشاه تاکید کرد: تجزیه مواد پلاستیکی در طبیعت بسیار زمان بر است، این مواد تا سالیان طولانی در طبیعت باقی خواهند ماند و منجر به ایجاد آلودگی های زیست محیطی می شوند.
یاوری با بیان اینکه آلودگی های ناشی از پلاستیک منجر به آلودگی منابع آبی می شود، گفت: نفوذ مواد پلاستیکی به داخل رودخانه ها و جریان های آبی علاوه بر تغییر جریان آب، منجر به نابودی حیوانات می شود.
به گفته وی، آلودگی های پلاستکی به مرور زمان وارد زنجیر غذایی می شود و در نهایت تاثیرات منفی آن به انسان باز می گردد.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست کرمانشاه اعلام کرد: برنامه های این اداره کل در راستای مقابله با آلودگی های زیست محیطی همچون آلودگی های پلاستیکی همچنان ادامه خواهد داشت.
161 هزار هکتار از زمین های کرمانشاه زیرنظارت محیط زیست قرار دارند که 6.7 درصد کل اراضی استان را شامل می شوند.
جنگل های طبیعی کرمانشاه حدود 528 هزار و 900 هکتار است، یعنی حدود 5/21 درصد مساحت کل استان و چهار درصد کل جنگلهای کشور را به خود اختصاص داده است.
سرانه جنگل طبیعی در استان کرمانشاه 26 صدم هکتار، در کشور 2 دهم هکتار و جهانی آن 6 تا هشت دهم هکتار است که بدین ترتیب از نرم کشوری بالاتر و از نرم جهانی استان پایین تر است.
سطح مراتع استان کرمانشاه نیز یک میلیون و 188 هزار و 400 هکتار است که بدین ترتیب 48 درصد مساحت استان را مرتع تشکیل می دهد.
مراتع استان کرمانشاه 1.4 دهم کل مراتع کشور را به خود اختصاص داده است و سرانه مرتع در استان 6 دهم هکتار است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.