حسن عزیزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کرمانشاه از نظر تسهیلات پرداختی رتبه سوم کشور را در اختیار دارد.
وی با بیان اینکه تاکنون هیچگاه این مقدار تسهیلات اشتغالزایی آن هم در بخش روستایی در اختیار استان قرار نگرفته بود، خاطرنشان کرد: تصویب این تعداد طرح و تسهیلات پرداختی می تواند زمینه اشتغال بیش از یک هزار و 515 نفر از روستائیان استان کرمانشاه را فراهم کند.
عزیزی با اشاره به اختصاص حدود 120 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری سراسر کشور، گفت: نزدیک به 35 هزار و 300 میلیارد ریال آن سهم استان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه، یادآور شد: این تسهیلات با کارمزد 4 تا 10 درصد در اختیار متقاضیان دارای طرح در سطح روستاها و عشایر استان قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه نرخ سود این تسهیلات برای روستائیان و عشایر ساکن در مناطق مرزی چهار درصد است، گفت: این تسهیلات در مناطق غیر مرزی با سود 6 درصد و نواحی صنعتی روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر نیز با سود 10 درصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
عزیزی افزود: این تسهیلات با توجه به طرح های ارائه شده از سوی کشاورزان و عشایر بین 100 میلیون تا 150 میلیارد ریال در اختیار متقاضیان قرار می گیرد که البته آن دسته از طرح هایی که نیاز به پرداخت تسهیلاتی بیش از 2.5 میلیارد تومان دارند باید در کارگروه ملی مطرح شوند چرا که از اختیارات استانی خارج می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه از طراحی و تجهیز سایت ثبت نام اطلاعات در سامانه کارا خبر داد و گفت: به منظور تسریع در امور دبیرخانه و برای ثبت اطلاعات، سایتی طراحی شده که از روز گذشته (16 تیر) با 20 کاربر آغاز به کار کرده است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با پرداخت تسهیلات بیشتری به کارآفرینان روستایی و عشایری، شاهد کاهش مهاجرت از روستا به شهر و افزایش اشتغالزایی در بین جمعیت غیر شهری باشیم.
در استان کرمانشاه 2 هزار و 515 روستای دارای سکنه با جمعیتی بالغ بر 550 هزار نفر وجود دارد که 28 درصد جمعیت 2 میلیون نفری استان را تشکیل می دهند.
طبق اعلام مرکز آمار ایران آخرین نرخ بیکاری استان کرمانشاه مربوط به زمستان سال 96 رقمی معادل 22.6 درصد بوده است و در این خصوص رتبه دوم کشور را داراست.
این مرکز همچنین بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای روستایی را با 14.3 درصد مربوط به استان کرمانشاه اعلام کرده است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.