علیرضا تخت شاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، یکی از شهرک هایی که نیاز جدی به ساماندهی فاضلاب دارد، شهرک کرناچی دانست و افزود: از این میزان اعتبار 20 میلیارد ریال برای ساماندهی شبکه فاضلاب این شهرک اختصاص یافت.
وی با اشاره به اینکه در بخش فاضلاب شهرک کرناچی باید 39 کیلومتر لوله گذاری انجام شود، گفت: تاکنون 30 کیلومتر آن انجام شده و 9 کیلومتر باقی مانده است.
وی با اشاره به اینکه از 9 کیلومتر باقی مانده، 2 کیلومتر آن به لحاظ شیب بر روی شبکه، قابلیت اتصال ندارد، تصریح کرد: اجرای این 2 کیلومتر نیاز به ایجاد ایستگاه پمپاژ دارد که محقق شدن آن پس از انجام مراحل طراحی، برآورد و تأمین اعتبار صورت می گیرد.
وی ادامه داد: اکنون 2 پیمانکار شرکت آبفا در این شهرک فعال هستند و طبق برنامه ریزی انجام شده و در صورت تخصیص اعتبار لازم هفت کیلومتر باقی مانده نیز بدون در نظر گرفتن نقاط مشکل دار تا پایان سال به اتمام خواهد رسید لذا می توان گفت با اقدام های انجام شده، در بخش فاضلاب وضعیت مطلوب است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه در ادامه در مورد وضعیت شبکه آب شهرک کرناچی نیز گفت: 28 کیلومتر شبکه آب در این شهرک انجام شده است که تمام اعتبار لازم برای آن از منابع داخلی (جاری) شرکت تأمین و هزینه شده است و تنها 10 کیلومتر از این شبکه باقی مانده که تلاش می کنیم در اسرع وقت به اتمام برسد.
تخت شاهی اظهار داشت: با توجه به ماده 8 قانون منع واگذاری امتیاز انشعابات آب و برق به اراضی فاقد کاربری، شرکت آبفای استان از ابتدا تا پایان خرداد ماه با نصب بنر در منظر عموم از مردم این شهرک خواسته است همکاری برای دریافت انشعاب قانونی و مجاز و کنتور و بهره مندی از خدمات ویژه تقسیط هزینه انشعاب و بخشودگی کامل بدهی سال های گذشته، مراجعه کنند که متأسفانه استقبالی از سوی ساکنان شهرک صورت نگرفته است.
شهرک کرناچی با بیش از 20 هزار نفر جمعیت به تازگی به شهر کرمانشاه الحاق شده است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 369 هزار مشترک آب دارد که از این تعداد 220 هزار مشترک مربوط به شهر کرمانشاه است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.