علیمراد مرادی مجد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیک بار مصرف برق در سال گذشته با رشد 52 مگاواتی نسبت به سال 95 به 722 مگاوات رسید.
او با اشاره به اینکه امسال تاکنون بالاترین پیک مصرف ثبت شده در استان 630 مگاوات بوده است، گفت: میزان تولید برق در کشور 52 هزار مگاوات است و با توجه به اینکه مصرف اکنون به 52 هزار و 800 مگاوات رسیده است برای این کمبود انرژی در صورت همراهی نکردن مشترکان در ساعات اوج مصرف، احتمالا در ساعت های پیک بار خاموشی برق اتفاق می افتد.
وی اظهار داشت: برق یکی از منابع انرژی است که قابل ذخیره کردن نیست و به همان میزان که نیاز مصرف است باید همزمان تولید شود.
وی در ادامه به اهمیت و ضرورت مدیریت مصرف برق در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: زمانی که رشد مصرف داریم منطقی و اقتصادی آن است که به جای عرضه بیشتر، به مدیریت تقاضا توجه کنیم که این امر مستلزم فرهنگ سازی در بخش مصرف می باشد که با تغییر در مدل ذهنی نهایتاً منجر به تغییر رفتار و اصلاح عملی الگوی مصرف می شود.
مرادی مجد، اقدام های انجام شده در زمینه فرهنگ سازی مصرف برق را برشمرد و افزود: طرح های همیاران انرژی، همکاری با بسیج ادارات و محلات، فرهنگ سازی از طریق مدارس و مساجد با کمک روحانیون و علما از جمله اقداماتی است که این شرکت در زمینه فرهنگ سازی مصرف برق انجام داده است.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه حدود 750 هزار مشترک برق دارد که 625 هزار مورد آن خانگی، 25 هزار مشترک عمومی و 10 هزار مشترک کشاورزی و صنعتی هستند و بقیه مشترکان هم در 'سایر مصرف و روشنایی معابر' تعریف می شوند.
تمامی شهرها و 2 هزار و 622 روستای استان (غیر از روستاهای خالی از سکنه یا دارای کمتر از سه خانوار) به شبکه توزیع برق متصل هستند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.