به گزارش خبرنگار ایرنا؛ احمد صفری روز یکشنبه در جریان بازدید از دفتر ایرنا با اشاره به اینکه از نظر وزارت کشور، کرمانشاه از ابتدا هم جزو کلانشهر نبود، افزود: در گفت و گوهایی که با مسئولان وزارت کشور داشته ام قول هایی مبنی بر کلانشهر شدن کرمانشاه را داده اند.
او گفت: به اعتقاد کارشناسان وزارت کشور کرمانشاه حدود 30 تا 40 هزار نفر جمعیت برای تبدیل به کلانشهر کم دارد که مسئولان وزارت کشور قول مساعد برای رفع این مشکل را نیز داده اند.
او مزایای تبدیل کرمانشاه به کلانشهر را ارتقای چارت و جایگاه سازمانی شهرداری به عنوان متولی خدمات شهری دانست و گفت: با ارتقای جایگاه شهرداری، اعتبارات بیشتری از سوی دولت به این شهر اختصاص می یابد.
وی کمک های اعتباری وهمچنین امکانات و تجهیزات دولت به کلانشهر ها را نیز نسبت به شهرهای عادی بیشتر دانست و اظهار امیدواری کرد به زودی شاهد تبدیل کرمانشاه به کلانشهر باشیم.

** مکاتبه برای تعطیلی پنجشنبه ها
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به اعلام تعطیلی روزهای پنجشنبه در برخی از استان ها گفت: در این موضوع باید شاهد نوعی وحدت رویه باشیم و استان ها نباید جداگانه تصمیم بگیرند.
صفری با بیان اینکه اکنون برخی از استان های همسایه کرمانشاه نیز روزهای پنجشنبه را تعطیل کرده اند، افزود: مردم کرمانشاه نیز این مطالبه را دارند و آن را به نمایندگان ارجاع می دهند و ما نیز پیگیری کرده ایم.
او گفت: مکاتباتی با مسئولان مربوطه در مورد وحدت رویه و کار کارشناسی در این موضوع کرده ام و معتقدم که اگر قرار بر تعطیلی پنجشنبه ها باشد باید در کل کشور اعمال شود.

** رسانه ها مطالبات مردم را منعکس کنند.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات مردم استان در بخش های مختلف از جمله بیکاری، گفت: بخش زیادی از مراجعات و حجم نامه ها و مکاتبات نمایندگان صرف پیگیری امور جاری و مشکلات مربوط به شغل و معیشت مردم استان می شود.
صفری با بیان اینکه با جدیت به دنبال پیگیری مشکلات مردم استان هستیم، افزود: متاسفانه حجم مشکلات خیلی زیاد است و پیگیری آن نیاز به تلاش همه مسئولان و تصمیم گیران دارد.
او رسانه ها را در پیگیری مطالبات مردم بسیار موثر دانست و گفت: انتظار داریم رسانه های استان مسایل و مشکلات مردم را به گوش مسئولان ارشد کشور و استان برسانند و در این راه به نمایندگان کمک کنند.
وی همچنین از تلاش های خبرگزاری جمهوری اسلامی در انعکاس مسایل و مشکلات مردم استان نیز قدردانی کرد و گفت: انتظار داریم ایرنا مسایل و مشکلات مردم را به ما به عنوان نماینده مردم منعکس کند.
وی از ایرنا به عنوان خبرگزاری با سابقه و حرفه ای کشور یاد کرد و افزود: افزایش سطح تعامل رسانه ها و نمایندگان مردم به رفع مشکلات مردم منجر می شود.
وی گفت: به زودی با حضور در دفتر ایرنا کرمانشاه آماده پاسخگویی به سوالات و گفت و گو با مردم از طریق این رسانه هستم.
شهرستان کرمانشاه 55 درصد از جمعیت 2 میلیون نفری استان را در خود جا داده و سه نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.