به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه در مسجد جامع به انتقاد از ورود تعداد زیادی خودروی گرانقیمت به کشور، افزود: در چنین شرایطی این کار چه معنایی می تواند داشته باشد.
وی اظهار داشت: دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب 40 سال است همواره برای کشورمان مشکلاتی ایجاد کرده اند که البته با یاری خداوند و صبر و استقامت مردم فهیم کشور از این گرفتاری ها به سلامت عبور کرده ایم.
آیت الله علما خاطرنشان کرد: وضعیت کشورمان در این 40 سال هیچگاه بدتر از زمان جنگ نبوده است و امروز دشمنان قصد دارند با تحمیل جنگ روانی به مردم، امید را از آن ها گرفته و آنان را نسبت به آینده کشور مایوس کنند.
نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: این درحالیست که با کمی صبر و مدیریت درست مسائل به راحتی می توانیم از فشارهای اقتصادی دشمنان به سرکردگی آمریکا بازهم عبور کنیم.
وی تصریح کرد: همانگونه که اخیرا رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش آموختگان دانشگاه افسری امام حسین(ع) نیز فرمودند، ما باید روی پای خود بایستیم و متکی به خود باشیم نه اینکه نگاهمان به آمریکا و غربی ها باشد.
آیت الله علما با بیان اینکه غربی ها نیز مانند آمریکا غیر قابل اعتماد هستند، گفت: آن ها هرگز منافع مشترک خود با آمریکا را به خاطر ایران رها نمی کنند.
امام جمعه کرمانشاه اتحاد را رمز موفقیت ایران در برابر فشارهای دشمنان عنوان و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب نیز بارها نسبت به این موضوع صحبت کرده اند و خواستار همدلی و انسجام بیشتر مسئولان برای پشت سر گذاشتن مشکلات شده اند.
وی با تاکید بر اینکه این غربی ها هستند که باید متکی به ایران باشند، گفت: ما با وجود ذخایر نفتی و گازی که داریم نیازی به آمریکا و کشورهای اروپایی نداریم و در واقع آن ها نیازمند ما هستند.
آیت الله علما همچنین با اَشاره به فرا رسیدن فصل گرما، بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب و برق تاکید کرد و گفت: اگر در مصرف درست انرژی کوشا باشیم با مشکلات کمتری مواجه خواهیم بود و امکان استفاده از آن ها برای تمامی افراد جامعه فراهم می شود.
خطیب جمعه کرمانشاه در ابتدای خطبه ها نیز شهادت امام صادق (ع) را تسلیت و اظهار داشت: ایشان در 34 سالی که امامت امت اسلامی را برعهده داشتند خدمات ارزشمندی را به مسلمانان ارائه کردند.
وی گفت: چهار هزار نفر از شاگردان امام صادق (ع) بیش از 30 هزار حدیث را از ایشان نقل کرده اند، احدایثی که هر کدام می تواند گره گشای زندگی ما باشد.
آیت الله علما در پایان با گرامیداشت روز عفاف و حجاب، آن را یک سرمایه اجتماعی به حساب آورد که رعایت آن تاثیرات مثبت فراوانی را در زندگی افراد چه دختر و چه پسر به همراه خواهد آورد.
7458/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.