به گزارش ایرنا، کیوان کاشفی روز پنجشنبه در نشست بررسی طرح گرمسیری که در اتاق بازرگانی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: مرکز مطالعات آب ایران یکی از مراکز معتبر تحقیقاتی ملی است که به منظور تعیین راهکارهای حضور بخش خصوصی در بخش منابع آبی مطالعات خود را آغاز کرده است.
وی با اشاره به اجرای طرح بزرگ انتقال آب به مناطق گرمسیری افزود: اجرای این طرح بزرگ آبی در استان کرمانشاه می تواند به ایجاد ثروت و اشتغال کمک شایانی داشته باشد.
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه باید بخش خصوصی را در پروژهای نیمه کاره آب دخالت دهیم، گفت: با همکاری مرکز مطالعات کشاورزی و آب به دنبال تعیین راهکارهای مورد نظر برای داخل شدن بخش خصوصی در زیر شاخه های پروژه گرمسیری هستیم.
کاشفی با بیان اینکه بخش خصوصی می تواند با استفاده از طرح گرمسیری در زمینه کشت و صنایع تبدیلی مشغول به کار شود، افزود: طرح گرمسیری یکی از ظرفیت های بزرگ استان است که باید به خوبی از آن استفاده و زمینه های پیشرفت کرمانشاه را فراهم کنیم.
وی اعلام کرد: به زودی کمیته هایی را در استان ‌تشکیل خواهیم‌ داد تا بخش خصوصی را در پروژه های مربوط به آب بیشتر دخالت دهیم.
سامانه گرمسیری حدود 24 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان کرمانشاه در 2 بخش توسعه و بهبود را زیر پوشش قرار می دهد.
استان کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.
میزان تولید گندم آبی و دیم استان در سال زراعی 96- 95 بیش از 841 هزار تن بود که از این میزان بیش از 646 هزار تن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.
همچنین 261 هزار و 880 تن جو آبی و دیم در سال زراعی 96-95 در استان کرمانشاه تولید شد.
سال زراعی گذشته با برداشت 9 هزار و 271 کیلوگرم در هکتار رکورد عملکرد کلزا در کشور توسط یک کشاورز کرمانشاهی شکسته شد.
7445/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.