به گزارش خبرنگار ایرنا، مرادعلی تاتار روز پنجشنبه در جلسه ستاد بازسازی این شهرستان، مجموع واحدهای مسکونی تخریبی در مناطق شهری را 600 واحد اعلام کرد و افزود: تاکنون علاوه بر کار آواربرداری، پی کنی 250 واحد نیز انجام شده است.
وی همچنین از اجرای فونداسیون برای 102 واحد مسکونی و اسکلت بندی 32 واحد مسکونی دیگر خبر داد و اظهار داشت: عملیات ساخت پنج واحد مسکونی شهری نیز پایان یافته است.
وی با مطلوب ارزیابی کردن روند ساخت و ساز در روستاهای شهرستان نیز گفت: از مجموع 947 واحد تعمیری در روستاها تاکنون 890 واحد مسکونی و از 330 واحد تخریبی در این مناطق نیز 314 واحد مسکونی تسهیلات مورد نیاز را برای انجام تعمیرات و یا ساخت و سازها دریافت کرده اند.
فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه زلزله 7 و سه دهم ریشتری آبان پارسال در کرمانشاه حادثه ناگواری برای مردم این استان و به ویژه شهرستان های غربی بود، ادامه داد: این حادثه علاوه بر تلفات جانی و خسارت های مادی ، از نظر روحی و روانی هم صدمه های زیادی به مردم وارد کرد.
تاتار گفت: ستادهای معین بازسازی و دستگاه های خدمات رسان برای بهبود اوضاع مردم باید اهتمام بیشتری داشته باشند و در این رابطه حضور مهندسان ناظر در شهرستان برای تسریع در روند بازسازی مهم است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.