فضل الله رنجبر روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، سهمیه استان از طرح سازمان فنی و حرفه ای را 700 نفر اعلام کرد و افزود: آموزش در محیط واقعی را شامل کارگاه های فنی دانست که نوعی مهارت فنی شغلی مانند تعمیرکاری، آی تی و انفورماتیک و غیره داشته باشند.
وی یکی از مزایای این طرح را لحاظ نشدن قانون کار و تامین اجتماعی برای صاحبان کارگاه ها دانست و گفت: در این طرح دولت بیمه حوادث حین کار مهارت آموز را می پردازد.
رنجبر مزیت دیگر این طرح را برای مهارت آموزان، آموزش رایگان و ارائه گواهی فنی و حرفه ای معتبر دانست و افزود: مهارت آموزان با دریافت گواهی فنی و حرفه ای می توانند با اولویت از صندوق کارآفرینی تسهیلات اشتغال دریافت کنند.
فرماندار کرمانشاه، مدت زمان این طرح را یک سال عنوان کرد و گفت: متقاضیان بالای 15 سال سن می توانند از مزایای این طرح برخوردار شوند.
وی همچنین گفت: روستاییان نیز می توانند با شرکت در کارگاه های فنی و دریافت مدرک آن از مزایای این طرح برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی استفاده کنند.
به گفته رنجبر، حتی مشاغل خانگی مانند خیاطی، فرش بافی و آرایشگری و غیره نیز می توانند از این طرح برای دریافت گواهی فنی و حرفه ای و دریافت تسهیلات مشاغل خانگی استفاده کنند.
وی در پایان از متقاضیان مهارت آموز و صاحبان کارگاه ها خواست به مراکز فنی و حرفه ای شهرستان برای ثبت نام مراجعه کنند.
استان کرمانشاه 22 مرکز ثابت دولتی و 350 آموزشگاه خصوصی دارد.
شهرستان کرمانشاه نیمی از جمعیت 2 میلیون نفری استان را در خود جا داده است.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.