علی محمد زوراوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: کرمانشاه، ازگله، سرپل ذهاب، تازه آباد، سومار، قصرشیرین، گواور و گیلانغرب شهرهایی هستند که دمای هوای آن ها تا پایان هفته جاری 40 درجه و بیشتر خواهد بود.
وی ادامه داد: امروز (13 تیر) سومار و قصرشیرین به ترتیب با 47 و 46 درجه بالای صفر گرمترین نقاط استان هستند و سرپل ذهاب با 45 درجه، ازگله با 44 درجه و و گیلانغرب نیز با 43 درجه در رتبه های سوم تا پنجم شهرهای گرم استان قرار دارند.
زوراوند همچنین با بیان اینکه دمای امروز گواور به 41 درجه رسیده است، افزود: در شهر کرمانشاه و تازه آباد نیز دمای 40 درجه به ثبت رسید تا در کنار سایر شهرهای یاد شده گرمترین مناطق استان باشند.
معاون هواشناسی کرمانشاه با بیان اینکه دمای شبانه سومار و در خنک ترین حالت به 36 درجه بالای صفر می رسد، افزود: این در حالیست که شهرهایی مانند اسلام آبادغرب، پاوه، روانسر، سنقروکلیایی و دالاهو در طول روز و در گرمترین حالت این دما را تجربه می کنند.
وی گفت: حتی شهرهایی مانند هرسین، کنگاور و سرارود نیز با حداکثر دمای 35 درجه در طول روز هوای خنک تری نسبت به دمای شبانه سومار دارند.
زوراوند با بیان اینکه دمای شبانه سرپل ذهاب به 34 و قصرشیرین و ازگله هم به 33 درجه بالای صفر خواهد رسید، یادآور شد: دمای شبانه شهر کرمانشاه به 18 درجه بالای صفر می رسد.
معاون هواشناسی کرمانشاه تصریح کرد: دمای هوای روزانه اغلب مناطق استان برای روز پنجشنبه (14 تیر) نسبت به امروز تغییری نمی کند اما انتظار می رود شاهد افزایش یک درجه ای دمای روزانه باشیم.
وی ادامه داد: برای روز جمعه (15 تیر) نیز یک درجه به دمای روزانه و یک درجه هم به دمای شبانه افزوده و هوا گرمتر می شود.
زوراوند در پایان این گرمی هوا را برای این ماه از سال طبیعی عنوان و و اظهار داشت: تیر و مرداد گرمترین ماه های سال هستند که ممکن است در مناطق گرمسیری دمای هوا به 50 درجه و حتی بیشتر هم برسد.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.