رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت:‌ فردی که به قصد انتقام‌گیری از همسرش -که در آستانه جدایی قرار دارند - تصاویرش را در شبکه‌های مجازی منتشر کرده ،دستگیر شد .

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ علی کریمی اظهار داشت: اخیرا زن جوانی با در دست داشتن حکم قضایی به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد که همسرش با ارسال عکس‌های خصوصی وی برای دیگران موجب هتک حرمت وی شده است.

وی ادامه داد: این زن مدعی بود از آنجایی که همسرش تعداد زیادی عکس‌های شخصی وی را در اختیار دارد با توجه به اینکه در آستانه طلاق و جدایی از یکدیگر هستند با انتشار این تصاویر در فضای مجازی قصد بردن آبروی وی و خانواده‌اش را دارند.

کریمی تصریح کرد:‌ با ثبت این اظهارات کارشناسان پلیس فتا پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند و با به کارگیری شگردهای فنی و پلیسی موفق به شناسایی متهم شده و پس از دریافت مجوز دستگاه قضایی وی را دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه تصریح کرد:‌ در تحقیقات به عمل آمده متهم اعلام کرد   فرد شاکی همسر وی بوده که قصد دارد از او جدا شود به همین خاطر به قصد انتقام‌جویی اقدام به انتشار تصاویری از وی کرده است.

سرهنگ کریمی تصریح کرد: متاسفانه گاهی اوقات بعد از بروز اختلافات شخصی و خانوادگی طرفین از اطلاعات و تصاویر خصوصی که در اختیار دارند بدون توجه به عواقب آن و مجازات‌های تعریف شده برای این دست از جرائم رایانه‌ای اقدام به انتشار آنها می‌کنند.

وی یادآور شد: طبق قانون هر کسی که اقدام به انتشار فیلم و تصاویر خصوصی دیگران کرده و یا آن را در دسترس سایرین قرار دهند جرم مرتکب شده است.

وی در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با مشکلی در فضای مجازی پلیس فتا را در جریان قرار دهند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.