پاشا مرادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، سطح زیرکشت گندم در فصل زراعی امسال را 23 هزار و 900 هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان 12 هزار هکتار آن مربوط به مناطق گرمسیری و بقیه مربوط به مناطق سردسیری است.
وی اظهار داشت: به علت پراکنش نامناسب باران در فصل زراعی امسال ، 2 هزار و 500 هکتار از مزارع گندم شهرستان گیلانغرب به طور صد درصد خسارت دید.
وی مجموع گندم برداشت شده در مناطق گرمسیری گیلانغرب در فصل زراعی سال گذشته را 27 هزار تن اعلام کرد.
وی با بیان اینکه برداشت گندم در مناطق سردسیر گیلانغرب نیز آغاز شده و تا یک ماه آینده به پایان می رسد، پیش بینی کرد با توجه به وضعیت مطلوب مناطق سردسیری در مجموع امسال 35 تا 40 هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب اضافه کرد که با توجه به گستردگی منطقه ، 91 دستگاه کمباین برای برداشت محصول گندم در نظر گرفته شده تا کارها با سهولت بیشتری انجام شود.
مرادی، در ادامه سطح زیرکشت کلزا در گیلانغرب را 151 هکتار ذکر کرد و گفت: با پایان یافتن کار برداشت کلزا در مناطق گرمسیری، در مجموع 120 تن از این محصول برداشت شد که این میزان در مقایسه با سال زراعی گذشته پنج برابر رشد داشته است.
به گفته مرادی، کار برداشت محصول کلزا در مناطق سردسیری گیلانغرب نیز از امروز آغاز شده است.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 41 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد که سالیانه 90 هزار تن انوع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
7079/7398/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.