سلمان محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعال سازی این کانون های ورزشی با هدف غنی سازی فعالیتهای اوقات فراغت و ارتقای سلامت جسمانی دانش آموزان و همچنین توسعه و ارتقای مهارت های ورزشی و سواد حرکتی آنان صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: برنامه های ویژه‌ای برای ایام تابستان امسال دانش آموزان از سوی آموزش و پرورش پیش بینی شده و در این راستا در کنار فعالیت های ورزشی مفرح و نشاط آور، برنامه های را با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای کانون های ورزشی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: فعال سازی کانون های ورزشی درون و برون مدرسه ای علاوه بر اینکه مکمل درس تربیت بدنی است، می تواند تسهیل کننده مسیر ترقی دانش آموزان نیز باشد.
وی یکی از اهداف سند تحول بنیادین را تقویت شایستگی های پایه در میان دانش آموزان دانست و گفت: ورزش این توانایی را دارد که همه اقشار جامعه را در برگیرد و برای آموزش و پرورش هدف اصلی دانش آموز است.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: فعال سازی کانون های ورزشی درون و برون مدرسه ای علاوه بر اینکه مکمل درس تربیت بدنی است، می تواند تسهیل کننده مسیر ترقی دانش آموزان نیز باشد.
وی اوقات فراغت را مقوله مهمی عنوان کرد و از خانواده ها خواست با تعیین و زمان بندی اوقات فراغت فرزندانشان به برنامه ریزی ها در این حوزه کمک کنند و تاکید کرد هر خانواده موظف است اوقات فراغت فرزندش را کنترل کند.
وی اظهار داشت: بحث اوقات فراغت برای دانش آموزان دارای حساسیت بالایی است زیرا جوانان و نوجوانان به دلیل نداشتن برنامه مناسب برای گذراندن اوقات فراغت به سمت آسیب های اجتماعی کشیده می شوند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، 325 هزار دانش آموز دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.