به گزارش خبرنگار ایرنا؛ یاور محمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، یکی از مهمترین راهبردهای صیانت از بهبود یافتگان را ترویج و گسترش آموزش های فنی و حرفه‌ای در راستای اشتغالزایی عنوان کرد.
او گفت: این امر با استفاده از آموزش های مهارتی در راستای کاهش و جلوگیری از آسیب های اجتماعی در حوزه مواد مخدر انجام می شود.
وس تصریح کرد: ارتقای سطح آموزش های مهارتی برای بهبود یافتگان مواد مخدر، ضریب صیانت از بهبود یافتگان را افزایش می هد.
وی در ادامه اظهار داشت: درمان یک معتاد یک فرآیند چند مرحله ای است که از شناسایی آغاز و صیانت و بازگشت به جامعه مراحل بعدی این درمان است که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند با اشتغالزایی از بهبودیافتگان صیانت کند.
محمدی با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی می‌تواند به بازگشت یک فرد بهبود یافته مواد مخدر به چرخه زندگی کمک کند، افزود: بهبود یافتگانی که متاهل هستند یا اینکه به دلایلی کار خود را از دست داده‌اند می‌توانند با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به بازار کار بر گردند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه اضافه کرد: در راستای آگاه سازی از پیامدهای استفاده از مواد مخدر و شناخت آسیب ها و پیشگیری از مواد مخدر و تاثیر مستقیم آن در نابسامانی کانون خانواده ها، کارگاه آموزشی مبارزه با مواد مخدر برای مربیان و کارآموزان در تمامی مراکز آموزش فنی و حرفه ای برگزار شده است.
وی در ادامه همچنین گفت: نقش مهم آموزش های فنی و حرفه‌ای در برگرداندن معتادان بهبود یافته به آغوش گرم خانواده و امید به آینده به وسیله ارائه آموزش‌های مهارتی و اشتغال‌زایی انکارناپذیر است.
وی اضافه کرد: یک بخش از جامعه هدف سازمان فنی و حرفه‌ای قشر آسیب دیده اجتماعی است که هم برای ارتقا مهارت و هم آموزش مهارت به آن‌ها اقداماتی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه برخی از آموزش‌های مهارتی خُرد را می‌توان در کمپ‌های ترک اعتیاد به بیماران آموزش داد، افزود: برخی دیگر از آموزش‌ها نیاز به حضور در کارگاه‌های آموزشی دارد که بهبود یافتگان می‌توانند در این کارگاه‌ها حضور پیدا کنند و آموزش‌های لازم را ببینند.
محمدی اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهم ترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی است که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه بشری محسوب شده و موجب رکود اجتماعی در زمینه های مختلف می گردد.
اکنون آموزش های فنی و حرفه ای در استان کرمانشاه در 234 آموزشگاه فعال بخش خصوصی و 20 مرکز دولتی ارائه می شود.
استان کرمانشاه 2 میلیون تن جمعیت دارد که آخرین نرخ بیکاری آن 21/6 درصد اعلام شده است.
براساس آمار حدود 90 هزار نفر در استان کرمانشاه اعتیاد به مواد مخدر دارند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.