بهزاد نجفیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روند افزایش مصرف برق در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب به همین شکل تداوم داشته باشد، تامین برق با مشکل مواجه خواهد شد و احتمال بازنگری دولت در اجرای طرح خاموشی و یا اخذ هزینه مصرف برق خانگی نیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه پیمانکاران واحدهای احداثی در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب موظفند برای جوشکاری از دستگاه های جوش برق استفاده کنند ، اظهار داشت: متاسفانه برخی پیمانکاران برای انجام کارهای جوشکاری از انشعاب برق خانگی استفاده می کنند که این امر علاوه بر کاهش کیفیت کار ، بر قدرت تامین برق شهرستان نیز فشار وارد می کند.
وی از مشترکان خواست به منظور جلوگیری از خاموشی در طول تابستان ، در مصرف برق و رعایت الگوی مصرف اهتمام بیشتری داشته باشند.
رئیس اداره برق سرپل ذهاب بیان کرد: با مجوز دادستان ، نظارت و بازرسی بر روند کار پیمانکاران واحدهای احداثی تشدید می شود و با پیمانکارانی که در این زمینه تخطی کنند برخورد قانونی می شود.
نجفیان ، با اشاره به اینکه تا زمان ابلاغ مصوبه مجلس ، قبضی بابت مصرف برق انشعاب های خانگی و تعدادی از واحد تجاری دارای شرایط در شهرستان سرپل ذهاب صادر نمی‌شود ، اضافه کرد که بنا به تصمیم دولت برای واحدهای صنعتی ، کشاورزی و اداری سرپل ذهاب قبوض برق صادر می شود و مشترکان موظفند هستند هزینه برق مصرفی را پرداخت کنند.
وی گفت: قرائت کنتور انشعاب های خانگی و تعدادی از واحدهای تجاری دارای شرایط تنها با هدف آسیب ‌شناسی کنتورها و انشعابات است و قرار نیست تا ابلاغ جدید، از مشترکان مبلغی برای مصرف برق گرفته شود.
سرپل ذهاب با بیش از 90 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه ، دارای 31 هزار و 740 مشترک برق است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7079/7399/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.