به گزارش ایرنا، ناهید فضلی روز یکشنبه در نشست نظارت بر امور مربوط به ثبت نام دانش آموزان، با اشاره به اینکه همواره موضوع ثبت نام دانش آموزان از دغدغه های جدی والدین است، گفت: همه تلاش ما این است که با تکریم اولیا در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه شرایطی را ایجاد کنیم که اولیا با آرامش خاطر نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند.
وی یادآوری کرد که با هم اندیشی بیشتر و تشکیل منظم جلسات و کارگروه های تخصصی، راهکارهای مناسب برای ثبت نام دانش آموزان بدون مشکل فراهم شود.
او افزود: براساس بخشنامه وزیر آموزش و پرورش مبنی بر کاهش تمرکز و تفویض اختیار؛ به منظوربرنامه ریزی، سازماندهی و نظارت بر امور مربوط به ثبت نام دانش آموزان، ستاد نظارت بر ثبت نام، کیفیت و کمیت عملکرد واحدها در اداره کل آموزش و پرورش استان تشکیل شد.
وی اظهار داشت: ثبت نام دانش آموزان در مدارس، آغازی مهم و سرنوشت ساز برای فرزندان و نقطه آغاز پیوند عمیق 2 نهاد خانواده و مدرسه و زمینه ساز برنامه ریزی ها در اجرای ماموریت های مهم آموزش و پرورش استان است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه یکی از مهمترین وظایف اعضای ستاد را نظارت مستمر و مستقیم بر روند ثبت نام و ارزیابی دقیق عنوان کرد و گفت: باید با حضور در مدارس و در بین مردم مشکلات احتمالی شناسایی و در جهت رفع این مشکلات تلاش کرد.
فضلی افزود: فصل ثبت نام زمان حساس و خاطره انگیز برای مدیران و دست اندرکاران مدارس، ادارات آموزش و پرورش، اولیا و دانش آموزان است که برای شروع بهار دانش آماده می شوند.
وی با بیان اینکه تمامی کودکان ورودی پایه اول ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود، ابراز داشت: مدیران مدارس ابتدائی موظف هستند اطلاعات دانش آموزان ( به ویژه پایه اول ) را در اسرع وقت و حداکثر تا پایان مردادماه 97 در سامانه سنجش بدو ورود و سناد ثبت نمایند.
وی با اشاره به آغاز ثبت نام دانش آموزان دوره متوسطه از اول تیر ماه سال جاری گفت: ثبت نام میان پایه ای بدون حضور والدین و توسط خود آموزشگاه صورت می گیرد.
وی گفت: در ثبت نام دانش آموزان محدوده جغرافیایی محل سکونت به استناد ماده 31 آئین نامه اجرایی مدارس لحاظ می شود و تنها ثبت نام هنرجویان هنرستان ها و مدارس خاص بدون لحاظ محدودیت جغرافیایی، براساس ضوابط مربوط انجام خواهد شد.
وی با تأکید بر توجه وی‍ژه به کیفیت مدارس افزود: به نحوی برنامه ریزی کنیم که در سال های آتی والدین تمایل به مدرسه خاصی نداشته باشند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت حدود 325 هزار دانش آموز در مقاطع مختتلف تحصیلی دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.