جمال رحمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس پایش های انجام شده میزان غلظت گرد و غبار در آسمان شهر کرمانشاه از ساعت 12 شب گذشته تا ساعت 6 صبح امروز به صورت میانگین 179 میکروگرم بر متر مکعب هوا است.
او بالاترین میزان غلظت را در شهر کرمانشاه 232 میکروگرم بر متر مکعب اعلام کرد.
رئیس اداره پایش محیط زیست کرمانشاه در ادامه همچنین هوای کنگاور را در وضعیت هشدار اعلام کرد و گفت: میزان غلظت گرد و غبار در آسمان شهر کنگاور از ساعت 12 شب گذشته تا 6 صبح امروز به صورت میانگین 313 میکروگرم بر متر مکعب بود که بالاترین میزان غلظت به 313 میکروگرم ثبت شده است.
وی اظهار داشت: هوای دیگر شهرهای استان سالم است.
رحمانی اظهار داشت: براساس پایش های انجام شده از شب گذشته تاکنون، احتمالا گرد و غبار امروز از آسمان استان خارج می شود.
به گزارش ایرنا؛ هوای شهرهای کرمانشاه و قصرشیرین در روز گذشته (شنبه) با 705 و 1320 میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت بحرانی قرار داشت.
براساس آمارهای سازمان هواشناسی، هوای شهر کرمانشاه از اول امسال تاکنون هشت روز بحرانی بوده است.
میزان غلظت گرد وغبار تا 150 میکروگرم بر متر مکعب هوا طبیعی و استاندارد است و از این مقدار تا 390 میکروگرم بر متر مکعب هوا باعث قرار گرفتن در وضعیت هشدار می شود.
اگر غلظت گرد وغبار بین 390 تا 460 میکروگرم بر متر مکعب هوا باشد، وضعیت اضطرار ایجاد می شود و در صورتی هم که میزان غلظت گرد و غبار از 460 میکروگرم بر متر مکعب هوا بیشتر شود، وضعیت آلودگی به حد بحران می رسد.
هوای شهر کرمانشاه در سال گذشته 13 روز از حد استاندارد خارج شد که 10 روز آن در وضعیت هشدار و سه روز هم در حالت بحران بوده است.
براساس اعلام سازمان هواشناسی براثر وزش باد از سمت نوار مرزی، گرد و غبار به جو استان کرمانشاه نفوذ کرده و تا امروز یکشنبه ادامه دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.