به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دکتر فرید نجفی روز شنبه در نشستی خبری با اعلام اینکه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مجوز تاسیس پژوهشکده فناوری سلامت را برای استان کرمانشاه صادر کرد، افزود: ارزش هر پژوهشکده معادل یک دانشکده است.
او با بیان اینکه هر پژوهشکده متشکل از سه مرکز تحقیقاتی است، گفت: پژوهشکده فناوری سلامت متشکل از سه مرکز تحقیقات نانو، بیولوژی پزشکی و باروری و ناباروری است.
وی تعداد مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را 14مرکز اعلام کرد و گفت: با این تعداد مرکز امکان ایجاد سه پژوهشکده را در استان داریم که مجوز ایجاد پژوهشکده فناوری سلامت صادر شده و مقدمات تصویب پژوهشکده دوم با عنوان تحقیقات سلامت نیز انجام شده و تا پایان سال این پژوهشکده هم مصوب می شود.
وی اظهار داشت: پژوهشکده تحقیقات سلامت نیز متشکل از سه مرکز تحقیقاتی عوامل محیطی موثر بر سلامت، علوم دارویی و سوء مصرف مواد تشکیل می شود.
وی با بیان اینکه قصد داریم تعداد پژوهشکده های علوم پزشکی استان را به سه مورد برسانیم، گفت: هنوز برای حوزه فعالیت پژوهشکده سوم تصمیم نهایی نگرفته ایم.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: اگر سه پژوهشکده در استان کرمانشاه داشته باشیم می توانیم مجوز یک پژوهشگاه را از وزارت بهداشت اخذ کنیم که هر پژوهشگاه معادل یک دانشگاه است یعنی چارت و بودجه مصوب جداگانه از دانشگاه علوم پزشکی دارد.
وی به اختصاص 120میلیارد ریال برای ساخت ساختمان پژوهشگاه نیز اشاره کرد و افزود: هیات امنای دانشگاه این میزان اعتبار را در قالب تسهیلات بانکی تصویب کرده است که احتمالا تا 2 سال آینده این پژوهشگاه احداث شود.
وی همچنین افزود: پژوهشکده ها نیز دارای چارت و بودجه هستند که اکنون در حال نهایی کردن چارت پژوهشکده فناوری سلامت استان هستیم.
او در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت علمی آموزشی این دانشگاه پرداخت و گفت: این دانشگاه هشت دانشکده، 14 مرکز تحقیقاتی، بیش از پنج هزار نفر دانشجو و 449 نفر عضو هیات علمی دارد که از این تعداد 17نفر استاد تمام و 101 نفر دانشیار و مابقی استادیار و مربی هستند.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.