جمال رحمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس پایش های انجام شده میزان غلظت گرد و غبار در آسمان شهر کرمانشاه از ساعت 12 شب گذشته تا ساعت 8 صبح امروز به صورت میانگین 705 میکروگرم بر متر مکعب هوا است.
او بالاترین میزان غلظت را در ساعت 2 و 21 دقیقه بامداد شنبه 774 میکروگرم بر مترمکعب و کمترین را نیز 410 متر مکعب ذکر کرد.
او این وضعیت هوا را براساس شاخص های اندازه گیری، بحرانی دانست.
رئیس اداره پایش محیط زیست کرمانشاه در ادامه همچنین وضعیت قصرشیرین را نیز بحرانی توصیف کرد و گفت: میزان غلظت گرد و غبار در آسمان شهر قصرشیرین از ساعت 12 شب گذشته تا 8 صبح امروز به صورت میانگین یک هزار و 320 میکروگرم بر متر مکعب بود که بالاترین میزان غلظت به یک هزار و 711 و کمترین میزان آن نیز 928 ثبت شده است.
رحمانی اظهار داشت: براساس پایش های انجام شده از شب گذشته تاکنون، وضعیت هوا سیر نزولی داشته به طوریکه از ساعت 6 و 30 دقیقه صبح امروز شنبه از میزان غلظت گرد و غبار در آسمان استان کمتر شده است.
وی اضافه کرد: در آسمان اغلب شهرستان های استان کرمانشاه از شب گذشته تاکنون شاهد گرد و غبار هستیم.
او همچنین گفت: براساس آمارها، هوای شهر کرمانشاه از اول امسال تاکنون هشت روز بحرانی بوده است.
وی در ادامه با بیان اینکه میزان غلظت گرد وغبار تا 150 میکروگرم بر متر مکعب هوا طبیعی و استاندارد است، گفت: از این مقدار تا 390 میکروگرم بر متر مکعب هوا باعث قرار گرفتن در وضعیت هشدار می شود.
او همچنین با اعلام اینکه اگر غلظت گرد وغبار بین 390 تا 460 میکروگرم بر متر مکعب هوا باشد وضعیت اضطرار ایجاد می شود، یادآور شد: در صورتی هم که میزان غلظت گرد و غبار از 460 میکروگرم بر متر مکعب هوا بیشتر شود، وضعیت آلودگی به حد بحران می رسد.
هوای شهر کرمانشاه در سال گذشته 13 روز از حد استاندارد خارج شد که 10 روز آن در وضعیت هشدار و سه روز هم در حالت بحران بوده است.
براساس اعلام سازمان هواشناسی براثر وزش باد از سمت نوار مرزی، گرد و غبار به جو استان کرمانشاه نفوذ کرده و تا روز یکشنبه ادامه دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.