رئیس پلیس فتا انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری فردی در این استان خبر داد که پس از خواستگاری از دختر مورد علاقه‌اش و شنیدن جواب رد او را به قتل تهدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ علی کریمی اظهار داشت: به دنبال شکایت زنی جوان مبنی بر هتک حیثیت وی در فضای مجازی و تهدید قتل بررسی پرونده در دستورکار پلیس آگاهی قرار گرفت. 

وی افزود: زن شاکی در اظهارات خود عنوان کرد فرد ناشناسی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تهدید قتل و ارسال مطالب کذب و توهین‌آمیز علیه وی کرده که این موضوع موجب به مخاطره افتادن آبرویش شده است. 

کریمی ادامه داد: پس از طرح این شکایت موضوع رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با انجام تحقیقات و استفاده از شگردهای پلیسی، متهم شناسایی و به مرکز پلیس احضار شد.

رئیس پلیس فتای کرمانشاه یادآور شد: متهم در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه‌ای بود اما در مواجه با اسناد و مدارک جمع‌آوری شده توسط کارشناسان پلیس فتا لب به اعتراف گشوده و عنوان کرد قبلا خواستگار این زن بوده که پس از شنیدن جواب رد از وی تصمیم به انتقام گرفته است. 

وی تصریح کرد: این متهم در ادامه تحقیقات گفت اولین کاری که به ذهنش رسیده ارسال مطالب کذب همراه با توهین و افترا و تهدید به قتل در شبکه‌های اجتماعی است. 

سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد: هرگونه رفتار مجرمانه در فضای مجازی با هر قصد و نیتی که باشد جرم است و خاطی باید در برابر قانون پاسخگو باشد. 

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت: به هیچ عنوان نباید از امکانات فضای مجازی برای اخاذی تهدید و هتک حیثیت دیگران استفاده کرد و نباید به دنبال این بود که شکست‌های فضای حقیقی را با اعمال مجرمانه در فضای مجازی جبران کرد.

وی در پایان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را با سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش مرکز فوریت سایبری اعلام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.