به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در ابتدای این مراسم مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، ارتباط و هم افزایی خوب این اداره کل با شرکای اجتماعی را یکی از ظرفیت های بسیار خوب برای رفع مشکلات حوزه اشتغال دانست.
داود یاوری افزود: با وجود مشکلات اقتصادی، تنش، تحصن و اعتصاب در جامعه کارگری استان نداشتیم که به تعامل خوب با شرکای اجتماعی یعنی تشکل ها و نمایندگان کارگران برمی گردد.
وی حفظ حیات کارگاه های تولیدی را اولویت این اداره کل دانست و و گفت: برای رفع مشکلات کارگران و واحدهای تولیدی 18 هیات تشخیص و 10 شعبه حل اختلاف در استان دایر و فعال شده است.
وی به سه هزار و 430 درخواست رسیده به مراجع تشخیص استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد 2 هزار و 933 رای صادر شده که 25 درصد آرا توسط شرکای اجتماعی منجر به صلح و سازش شده است.
وی اظهار داشت: همچنین یک هزار و 800 اعتراض به شعبات حل اختلاف رسیده که 15 درصد منجر به صلح و سازش شده است.
مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه به معرفی 377 نفر برای دریافت مقرری بیمه بیکاری اشاره کرد و گفت: از این تعداد 257 نفر از طریق واحدهای تولیدی به صورت مجدد دعوت به کار شدند.
وی به زلزله سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: در این اثر یک هزار و 300 کارگر برای دریافت مقرری بیمه بیکاری معرفی شدند که 800 نفر با تعامل و همکاری واحدهای تولیدی به سر کار بازگشتند.
وی در ادامه به فعالیت 2 هزار و 980 تعاونی در استان نیز اشاره کرد و گفت: از این تعداد 370 تعاونی با سه هزار و 525 نفر شاغل مربوط به بانوان است.

** ایجاد حدود 76 هزار شغل در برنامه است
مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه نیز در ادامه این مراسم ایجاد اشتغال و رفع بیکاری را مهمترین اولویت این اداره کل دانست و گفت: برنامه مصوب اشتغالزایی استان ایجاد 75 هزار و 778 شغل و تثبیت هشت هزار و 859 شغل است.
حسن عزیزی همچنین تدوین سند اشتغال و مهارت آموزی در استان را یکی دیگر از برنامه های این اداره کل ذکر کرد و افزود: این سند برای تمام شهرستان ها تهیه و تدوین می شود.
او ارتقای فرهنگ کار و افزایش بهره وری را در دستور کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان دانست و گفت: باید تلاش کنیم که کسب و کار در استان رونق بگیرد.
وی به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: با واردات هر سه هزار دلار کالا به کشور یک شغل را از دست می دهیم که باید به فکر تولید و صادرات و ایجاد اشتغال باشیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به فشارهای اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: باید با همدلی بین مردم و مسئولان از بحران اقتصادی فعلی عبور کنیم.
عزیزی تاکید کرد که استان کرمانشاه از زیرساخت های بسیار خوبی در حوزه های مختلف برخوردار است که باید از این ظرفیت ها در راستای رفع بیکاری بهره ببریم.
وی با اشاره به اینکه مردم از دولت منتخب خود مطالباتی دارند و این کاملا طبیعی است، گفت: متاسفانه عده ای با سیاه نمایی به دنبال بالا بردن مطالبات مردم هستند اگرچه مسئولان به صورت مستمر به دنبال رفع مشکلات مردم هستند.
وی به عهدشکنی آمریکا در برجام نیز اشاره کرد و گفت: این عهد شکنی تنها مربوط به برجام نبود بلکه آمریکا در برخی از مسایل بشردوستانه مانند مسایل محیط زیستی هم عهدشکنی می کند.
در این مراسم از خدمات داود یاوری قدردانی و حسن عزیزی به عنوان مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه منصوب شد.
عزیزی اهل شهرستان سرپل ذهاب و برادر مرحوم احمد عزیزی شاعر انقلاب است.
عزیزی سال 70 به عنوان مدیرکل فنی و حرفه ای در استان کرمانشاه خدمت کرده است و همچنین مدیرکلی فنی و حرفه ای اردبیل و البرز را در کارنامه کاری خود دارد.
آخرین پست او ریاست تربیت مربی مرکز آموزش فنی و حرفه ای البرز بوده است.
داوود یاوری پیش از این به مدت چهار سال به عنوان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه فعالیت داشت.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.