مدیرکانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان کرمانشاه در حاشیه افتتاح این طرح ها به خبرنگار ایرنا گفت: موزه عروسک ها که در مرکز شماره چهار راه اندازی شده ، در آن عروسک هایی به صورت نمایشگاهی در معرض دید کودکان و نوجوانان قرار گرفته که برخی از آنها از تولیدات کانون در سال های گذشته بوده و برخی دیگر تازه تولید و ساخته شده است.
مهناز فتاحی در پاسخ به این سوال که وجود چنین موزه ای تا چه اندازه ضرورت دارد، ادامه داد: کرمانشاه دارای پتانسیل های فراوانی است ولی برای کودکان و نوجوانان فضاهای اندکی برای گذراندن اوقات فراغت وجود دارد و تاکنون چنین موزه استانداردی برای کودکان در کرمانشاه وجود نداشته است.
وی یادآور شد، این موزه هم موجب غنی سازی اوقات فراغت می شود و هم به کودکان و نوجوانان نشاط و شادی می بخشد.
فتاحی با تاکید براینکه بازدید از موزه برای عموم آزاد است، افزود: مدارس کرمانشاه می توانند از مهر ماه جاری از موزه بازدید کنند.
فتاحی ادامه داد: عروسک های عرضه شده غول پیکر در این موزه کرمانشاهی هستند و نمایانگر فرهنگی همچون کاکه و دایه هستند تا کودکان را با فرهنگ بومی آشنا می کنند.
فتاحی با تاکید براینکه امروزه فناوری از نقش اساسی در زندگی کودکان برخوردار است، افزود: تلاش داریم هنر با فناوری نوین را به کودکان آموزش دهیم.
مدیرکانون پرورشی کودک و نوجوان استان کرمانشاه افزود: بخشی از این مرکز به صورت نمایشگاهی با پخش صدا همراه است که در آن به معرفی مشاغل کرمانشاه پرداخته می شود و در واحد رایانه کلاس های مرتبط به همراه عکاسی و پویانمایی در تابستان برگزار می شود و همچنین اتاق دیگری برای بچه های عضو کانون با عنوان گیم نت فعال است.
وی از آسمان نما به عنوان یکی دیگر از طرح های افتتاحی یاد کرد و گفت: این آسمان نما به صورت سیار است و با مبلغ 400 میلیون ریال خریداری شده است و قابل ارسال به سایر شهرستان های استان به منظور آشنایی کودکان با مسایل مرتبط با نجوم است.
وی به مرکز دیگر کانون واقع در منطقه جلیلی اشاره کرد و گفت: در این مرکز اتاق ها بازسازی شده و به شکل قدیم درآمده است تا به خانه موزه ای برای بازدید گروهی دانش آموزان تبدیل شود تا کودکان بتوانند زندگی ایران قدیم را تجربه کنند.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.